La Fundació Baleària presenta l’exposició ‘Criatures marines’ a Mallorca amb un missatge mediambiental

• La mostra col·lectiva es podrà visitar del 8 al 30 de setembre a la Fundació Sa Nostra de Palma.

El programa Llonges de la Cultura de la Fundació Baleària estrena aquest dijous ‘Criatures marines’, una nova mostra col·lectiva de més d’una vintena d’artistes plàstics de les Illes Balears o de l’arc mediterrani sobre a la representació de la vida marina. L’exposició s’inaugurarà d’aquest dijous, 8 de setembre, a les 20 hores a la Sala Petita de la Fundació Sa Nostra i es podrà visitar fins al 30 de setembre. Així mateix, es podrà veure també en el marc de la ‘Nit de l’Art 2022’, el proper 17 de setembre en un horari especial.

‘Criatures marines’ està formada per pintura, escultura, fotografia, ceràmica, i instal·lació, creant una col·lecció eclèctica i harmònica i convertint la sala petita de la Fundació Sa Nostra en un aquari artístic ple de vida i misteri.

«El fons marí és font de recursos i de riquesa. Alberga un univers de vida paral·lel, on milers de formes i colors evidencien la gran diversitat d’espècies animals que habiten mars i oceans. Així mateix, diversos autors s’han inspirat en éssers mítics o fantàstics, tantes vegades representats al llarg de la història», expliquen des de la Fundació Baleària.

«Amb aquesta exposició, el visitant podrà tenir l’oportunitat de capbussar-se en les magnífiques aigües mediterrànies o atlàntiques, veure les imatges que tant han fascinat als que es posen la careta de busseig i miren els fons de la mar, deixen volar la imaginació llegint autors del més variat origen, o simplement somnien el que els agradaria o no trobar als fons de la mar» afirma Antoni Torres, comissari de la mostra.

Segons la Fundació Baleària «cada obra aconsegueix transmetre en l’espectador el respecte i el sentit de preservació cap a aquest bell món marí que necessita de la nostra atenció i cura. Enllaça així amb l’ODS 14, dedicat a la vida submarina i que té com a missió conservar i utilitzar sosteniblement els oceans, les mars i els recursos marins».

La mostra inclou les obres dels següents artistes: Ximo Canet, Ramón Pérez Carrió i Ana Politakis, d’Alacant; Dori Fernández, d’Algecires; Ángel Zabala, d’Almeria; Mar Ample, de Formentera; Puri Lema del Rio, de Galícia; Diana Bustamante i Marga Juan, d’Eivissa; Antoni Ferragut, Pere Joan, Menéndez Rojas, Joan Pascual, Francesc Ramis, Joan Riera Ferrari, Pep Roig, Gabriela Seguí, Doralice Souza i Ana Uceda, de Mallorca; Zulema Bagur, Florit Nin i Enric Servera, de Menorca.

Des de fa uns anys, la gestió cultural organitzada per la Fundació Balèaria s’ha reforçat amb els programes Llonges de la Cultura, una iniciativa que promou la difusió i l’intercanvi cultural en totes les seves variants mitjançant la comunicació i la creació de vincles i sinèrgies entre persones.

L’exposició ‘Criatures marines’ es podrà visitar a la Fundació Sa Nostra ubicada al carrer de Concepció, número 12 de Palma. Estarà oberta del 8 al 30 de setembre de dilluns a divendres de 10.30 a 13.30 hores i de 17 a 20 hores. El 17 de setembre, amb motiu de la ‘Nit de l’Art 2022’ a Palma, s’allargarà l’horari de capvespre fins a les 23 hores.