La Fundació, el Consell i PIMEEF organitzen un cicle de conferències sobre responsabilitat social

La primera es celebrarà el proper 22 de novembre, a les 19:00, en Es Polvorí

La Fundació Baleària, el Consell d’Eivissa i la PIMEEF (Petita i Mitjana Empresa d’Eivissa i Formentera) inicien aquest mes un cicle de conferències al voltant de la responsabilitat social de les empreses, que tindrà continuïtat durant el primer semestre de 2017.

El cicle, que es durà a terme a l’espai Es Polvorí gestionat per la Fundació Baleària, s’inicia amb una conferència sobre per què és necessària la responsabilitat social el dia 22 de novembre, a les 19:00, a càrrec de Domingo García Marzà. Aquest catedràtic d’Ètica Empresarial i comissionat per la RSU de la Universitat Jaume I de Castelló impartirà una conferència titulada “Per què fer els cuses bé? Ètica i Responsabilitat social a l’empresa”. També participessin en la jornada Vicent Torres, Director Insular de Turisme, i Alfonso Rojo, president de la PIMEEF.

Domingo García també va ser un dels convidats a la jornada sobre RSC que va organitzar aquest passat estiu la Fundació Baleària a Dénia, ciutat on també té en marxa un cicle de jornades sobre el tema. Per a García, “les empreses han de ser capaces de respondre del que fan i crear així un clima de confiança entre elles i els seus grups d’interès”. “No cal confondre empresa amb negoci; l’empresa necessita de cooperació i coordinació i el negoci no”, conclou.

Baleària es defineix com una empresa ciutadana i responsable, que s’implica tant en el desenvolupament social i econòmic dels territoris que uneix amb la seva flota com en el benestar dels ciutadans que viuen en aquestes comunitats. Des de 2009, Baleària adona de la seva activitat de forma pública i transparent a tots els seus grups d’interès a través de la Memòria de RSC i Sostenibilitat (elaborada d’acord amb els estàndards del Global Reporting Iniciative). A més, des de 2001 la naviliera està adherida a la Xarxa Espanyola del pacte Mundial (Global Compact).