Esther Olondriz

Palma, Mallorca

Dona. Artista visual de l’illa de Mallorca. Durant els anys 1972-76 estudia i es Gradua a l’Escola de AA i OA de Palma. En 1978 realitza la seva primera exposició individual en el Museu de Mallorca. Posteriorment ha exposat en diferents llocs de les Illes, en sales nacionals i internacionals.

A principi dels anys 80 li interessa especialment la poesia visual i/o el Mail Art i també els poemes objecte. Realitza els seus Fullet d’aparició casual: “COS”, “LA HISTÒRIA”,” RELICARI SPACIAL WOMAN” i altres amb els quals col·labora en mostres de Mail Art en llocs de tot el planeta.

Ha obtingut Beca Conselleria de Cultura del Govern Balear, Beca-taller Fundació Joan Miró, Beca Estada-residencia en el CAC Huarte (Navarra) (2017) amb la col·laboració del IEB.

La seva obra és, majoritàriament reivindicativa, en les causes en les quals creu. Temes de la dona i també els problemes que sofreix l’illa en la qual viu (“for sale” indígenas no incluidos). Per a això últim utilitza majoritàriament la seva ironia. Sempre ha funcionat per sèries però en els últims anys ha realitzat algunes sèries de seriacions com “Am strand. Completa”,100 postales, “Paisajes lindos”, postals cedides per Casa Planas pertanyents al seu arxiu. Històries protegides irracionalistes” junt a diverses veïnes artistes de l’edifici on viu o “El carter mai crida dos pics” unes 250 postals enviades per coneguts i desconeguts durant l’estiu de 2019. Des de fa anys també intervé fotografies de desconegudes trobades en rastres o contenidors d’escombraries sobre les quals inventa històries i noves vides “Vides Alienes”.

Les seves obres estan en col·leccions d’institucions i també privades.

eolondriz@gmail.com · http://estherolondriz.es · @eolondriz