[:ca]La Fundació Baleària estrena a Menorca l’exposició ‘Els Drets humans dels Baleàrics'[:]

[:ca]

• Una mostra itinerant que reuneix les obres de 17 artistes procedents de diferents punts del Mediterrani i que ja ha obert les portes a l’Espai Sant Josep

La Fundació Baleària, en col·laboració amb la Fundació Sa Nostra, organitza Els Drets humans dels Baleàrics, una exposició col·lectiva que aborda la temàtica dels drets humans des d’una visió plàstica. Una mostra que ja es pot visitar a l’Espai Sant Josep de Ciutadella i que romandrà oberta fins al 30 de juny.

La col·lecció, que ja ha estat exhibida al sud d’Espanya, Andalusia, Ceuta i la Comunitat Valenciana, està formada per les peces d’un grup de 17 artistes de l’arc mediterrani vinculats als diferents territoris en els quals opera la naviliera.

L’exposició reuneix pintura, escultura, gravat i ceràmica i reflecteix la varietat d’estils i tècniques plàstiques contemporànies. Des d’una interpretació personal, cada autor aborda la temàtica comuna dels drets humans reflexionant sobre el seu paper en la societat des de la seva proclamació en l’Assemblea General de les Nacions Unides celebrada a París en 1948 fins a l’actualitat.

Ricard Pérez, president de la Fundació Baleària, assegura que les Llonges de la Cultura, connectades entre sí a través del Mediterrani, es converteixen en «llocs pròxims» per a la ciutadania «que acolliran l’essència dels drets humans universals a través de l’art».

«Fa dos anys Baleària va retre un homenatge a Eleanor Roosevelt, una figura clau en la història dels drets humans, batejant un dels vaixells que opera la línia Dénia-Eivissa-Palma amb el seu nom» comenta Antoni Torres, comissari de l’exposició, qui afegeix que «aquest fet ens va servir d’excusa per organitzar aquesta exposició que va veure la llum durant el 2022 i que encara es desenvoluparà durant tot aquest any».

La mostra s’emmarca en el programa Llonges de la Cultura que impulsa la Fundació Baleària i compta també amb la col·laboració de la Conselleria de Fons Europeus, Universitat i Cultura del Govern Balear.

Els Drets humans dels Baleàrics es pot visitar fins al 30 de juny a l’Espai Sant Josep, ubicat al carrer de Santa Clara, número 9, de Ciutadella. L’horari d’obertura és de dilluns a dissabte de 17 hores a 20.30 hores.[:]