Francesc Florit Nin

(Ciutadella 1960)

Llicenciat en filologia, ha estat professor de llengua a l’ensenyament secundari. Ha celebrat una trentena d’exposicions individuals i nombroses de col·lectives. Ha presentat obres a galeries d’art de Menorca, Mallorca, Barcelona, Madrid, París i Londres. Té obres en col·leccions institucionals com al Consell Insular, Govern Balear, Fundació Sa Nostra, Fundació Beltrán, Mardevall Art Fundations, i d’altres. Actualment treballa sobre el lligam entre natura i home a través del motiu de la figura humana, especialment el cap, no com a retrat sinó com a espècie. Entén l’art com una via sensitiva per comprendre la condició humana.

En paraules de Carles Jiménez, comissari de la seva darrera exposició: “Francesc Florit Nin és una de les veus més singulars de l’escena artística menorquina, amb una proposta sense concessions d’una marcada coherència i allunyada de l’esteticisme. La seva darrera producció ens convida a un viatge per la condició humana, ferida en aquests temps de fragilitats. Pels camins del desassossec i de la incertesa, Florit Nin ens descobreix el potencial d’un ésser arrelat a la natura amb una plàstica evocadora i plena de poesia. Des d’aquest binomi home-natura, les seves obres ens conjuren a la contemplació i al silenci (…) les seves dues grans passions, la poesia i la pintura, conflueixen en forma de llibres d’artista.

www.floritnin.com

floritnin@gmail.com

florit_nin

Obres per a l’exposició: Contes Populars

L’amor de les tres taronges.

Format: 40×40 cm.

Tècnica: grafit i acrílic en paper japonès sobre tela