Baleària, Dénia i Pego donaran a conèixer el patrimoni natural de la comarca a estudiants de Balears

Xpedicionària “Marina Alta, natura i cultura” és una oportunitat per visitar la comarca i inculcar hàbits per preservar el medi

La Fundació Baleària i els ajuntaments de Dénia i Pego han presentat avui en Baleària Port Xpedicionària “Marina Alta, natura i cultura”, un programa de sensibilització i educació ambiental, dirigit a estudiants de Secundària de les Illes Balears perquè coneguin el patrimoni natural de Dénia i la comarca de la Marina Alta i la navegació eficient dels vaixells de la naviliera.

Aquest programa té una durada de tres dies. Durant el trajecte a bord de Baleària amb destinació a Dénia es realitzaran tallers sobre la navegació marítima sostenible, el mar Mediterrani i la biodiversitat. A més, els alumnes podran visitar diferents parts de la nau i observar la fauna marina. A la seva arribada a la ciutat, es traslladaran des de l’estació marítima al centre amb el vaixell solar La Panseta i coneixeran els barris més significatius i històrics del municipi. L’excursió també inclou les visites als parcs naturals del Montgó, Cap de Sant Antoni i la Marjal de Pego amb la finalitat que els estudiants aprofundeixin amb la biodiversitat de la Marina Alta i el fons marí de la zona.

El president de Baleària, Adolfo Utor ha agraït la col·laboració de les dues institucions i ha recalcat que “aquesta iniciativa dóna l’oportunitat als escolars de Balears de poder rebre educació ambiental, tant en matèria de biodiversitat com en eficiència energètica, a bord dels nostres vaixells, així com també visitar la nostra comarca i els seus parcs naturals”.

Per la seva banda, Vicent Grimalt, alcalde de Dénia, ha felicitat a Baleària per aquestes activitats de sensibilització amb la finalitat d’educar als nens perquè donin valor i respectin el territori. Mentre, l’alcalde de Pego, Enrique Moll, ha destacat la gran oportunitat que presenta l’activitat per al seu municipi ja que podran conèixer la cultura, la gastronomia i el parc natural de la Marjal de Pego, referent a nivell nacional.

A l’acte també han assistit el coordinador de la Fundació Baleària, Antonio Monfort i la regidora de Medi Ambient de l’ajuntament de Pego, Laura Castellà.

El programa Xpedicionària, que va néixer en el 2011, ha transportat al llarg d’aquests cinc anys a més de 2.500 estudiants (més de 600 en el 2016). Va començar amb els estudiants de Mallorca a bord dels vaixells que viatjaven cap a Barcelona i es va ampliar a altres línies com Ceuta-Algesires en el 2012 o la Comunitat Valenciana en el 2015.