Baleària ha transportat 15 tortugues ferides en dos anys per a la seva recuperació al Palma Aquarium

Baleària, a través de la seva Fundació, i el centre de recuperació de fauna marina de Palma Aquarium, centre coordinat amb el COFIB i la Conselleria de Medi Ambient i Territori del Govern Balear, van signar a l’estiu de 2017 un acord mitjançant el qual la naviliera facilita el trasllat gratuït d’animals marins ferits, així com dels tècnics i furgonetes que els acompanyen. En aquests dos anys de conveni, que s’ha renovat recentment, més de 15 tortugues en estat greu han viatjat amb els vaixells de Baleària per recuperar-se en les instal·lacions de Palma Aquarium.
“Una de les nostres principals preocupacions és la preservació del medi marí i dels animals que l’habiten”, explica Ricard Pérez, gerent de la Fundació Baleària. “El nostre compromís amb el mar i els territoris es materialitza, entre altres accions, en la col·laboració en la recuperació d’aquests animals”. Els trasllats d’animals ferits tenen caràcter urgent, i són atesos per la naviliera de forma prioritària.
Cannoli, Kalos, Vaiana o Adri són els noms d’algunes de les tortugues de l’espècie Caretta caretta que han estat traslladades durant aquests dos anys des d’Eivissa a Palma o València. També Ninja, un exemplar de 47 kg, equipat amb un transmissor satelital, que va realitzar al juliol el viatge de tornada a l’illa, per a ser retornada al mar a les Pitiüses juntament amb altres dos exemplars. En l’acte va participar Joan Serra, delegat de Baleària a Eivissa i Formentera, que va destacar “l’orgull de poder col·laborar en la recuperació de les espècies marines i participar en actes tan emotius com el seu alliberament”. Els moviments de Ninja, així com d’altres tortugues, poden seguir-se en http://seaturtle.socib.es/es/turtle-viewer/#
L’acord entre la Fundació Baleària i el Centre de Recuperació de Palma Aquarium també contempla els viatges que els tècnics de Palma han de realitzar a la resta de les illes. Aquest estiu, amb la primera posta d’ous registrada a les Balears en la història moderna, els tècnics de Palma Aquarium van viatjar a Eivissa diverses vegades a bord de vaixells de Baleària per col·laborar en la comprovació de l’estat dels nius, realitzar mesuraments de la temperatura a aquests nius i translocar els ous viables a incubadores, al costat del COFIB, CREM, Agents de Medi Ambient i els tècnics del Parc Natural de ses Salines. Finalment, un cop nascudes les 37 tortugues, 18 exemplars van ser traslladats fins a Mallorca, 9 a l’LIMIA i 9 al centre de Palma Aquarium, on passaran el seu primer any de vida rebent atencions en condicions controlades fins que tinguin les proporcions idònies per augmentar les seves probabilitats de supervivència en el seu medi natural. S’estima que només una de cada mil tortugues que neixen sobreviuen. Complert aquest any, les tortugues tornaran a fer el viatge de tornada per a ser alliberades en aigües d’Eivissa, amb l’objectiu que les femelles puguin tornar a realitzar la posta d’ous en el mateix lloc on van néixer.