Dénia tindrà una nova Llonja de la Cultura de la Fundació Baleària a Els Magazinos

L’exposició ‘Imaginatio Mare’ de Joan Pascual Roca, s’inaugura a l’espai el divendres 5 de juliol, mentre que dissabte arriba la mostra ‘Baleàrics’ a El Verger
A partir de divendres 5 de juliol, el programa Llonges de la Cultura de la Fundació Baleària ampliarà la seva oferta gràcies a la incorporació d’un nou espai d’art a Dénia: el complex de restauració i cultural Els Magazinos.
‘Imaginatio Mare’ s’inaugura a la nova llotja cultural de Dénia
La primera mostra que s’exposarà a la nova sala cultural de Dénia serà ‘Imaginatio Mare’ de l’artista mallorquí Joan Pascual Roca, que gira entorn als fons marins, i els seus tons blaus transporten a qui la visita fins a llocs inexplorats.
“Les obres de Joan Pascual intenten plasmar sobre paper experiències vistes i viscudes en les profunditats del mar”, tal com explica Antoni Torres, comissari de l’exposició, que està organitzada conjuntament per la Fundació, el Govern dels Illes Balears i l’Institut d’Estudis Baleàrics, i que ja s’ha exposat en altres espais gestionats per la Fundació Baleària.
La mostra s’inaugura el divendres a les 20:00 hores i es podrà visitar de manera gratuïta fins al 31 de juliol. La sala romandrà oberta de dilluns a diumenge de 11:00 a 15:00 hores i de 19:00 a 22:00 hores, excepte els dimarts, que romandrà tancada.

La Torre dels Ducs del Verger acull des de dissabte ‘Baleàrics’
Si hi ha una exposició que aquest any ha tingut importància entre les organitzades per la Fundació, aquesta ha estat l’obra col·lectiva Baleàrics, que reuneix les obres de diversos artistes valencians i balears i que ja ha visitat les llotges de la cultura de municipis com Pego, Pedreguer, o Benissa. Aquest cop aterra a la Torre dels Ducs de Medinacelli del Verger.
La inauguració serà el dissabte 6 de juliol a les 20: 0 hores i la mostra es podrà veure de dimarts a dissabte de 18:00 a 21:00 hores.
Llonges, lloc d’intercanvi entre territoris
Cal recordar que el programa Llonges de la Cultura està basat en la creació d’espais d’intercanvi d’expressions culturals dels diversos territoris en què realitza les seves operacions Baleària. Aquests, actuen com a llocs de dinamització de trobades i punts d’unió en què participen artistes, centres de recerca, educatius, ONG, administracions, organitzacions empresarials o entitats de veïns.