El cicle mediambiental s’inicia amb una conferència sobre el canvi climàtic.

La fundació de la naviliera juntament amb la Universitat d’Alcanti la Conselleria d’Agricultura, Medi Ambient, Desenvolupament Rural i Canvi Climàticseguiran aquest cicle a la tardor amb conferències, excursions i altres activitats relacionades amb el medi ambient

La conferència del professor de la Universitat d’Alacant Jorge Olcina sobre el canvi climàtic en el litoral mediterrani espanyol, que va tenir lloc ahir a la Casa de la Paraula de Baleària Port, va iniciar el cicle d’activitats mediambientals que ha engegat la Fundació Baleària, la Universitat d’Alacant i la Conselleria d’Agricultura, Medi Ambient, Desenvolupament Rural i Canvi Climàtic, i que seguiran la propera tardor.

La conferència va abordar els efectes del canvi climàtic en el sector turístic i les mesures d’adaptació que es poden dur a terme. Olcina va exposar les conseqüències soci-econòmiques que porta amb si aquest efecte mediambiental ja que a la zona mediterrània, el desenvolupament de les noves condicions climàtiques previstes pot incrementar encara més l’exposició i vulnerabilitat davant esdeveniments atmosfèrics de conseqüències catastròfiques.

Aquest cicle, que comptarà amb conferències, excursions i altres activitats mediambientals, és fruit del conveni de col·laboració que té la Fundació Baleària amb aquestes entitats, en el marc del compromís de la naviliera amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) de les Nacions Unides.

“L’objectiu és conscienciar a la societat de la importància de cuidar el medi ambient i apostar per la sostenibilitat en els nostres usos quotidians”, va afirmar Miguel Ángel Civera, patró de la Fundació Baleària. “Per a això es podran en marxa tres tipus d’activitats: la primera són les excursions saludables pel litoral de la Marina Alta que la Fundació Baleària ja està duent a terme amb els empleats, amb la finalitat de conèixer la zona i fomentar la pràctica de l’esport saludable; la segona seran conferències sobre el canvi climàtic per conèixer les mesures de mitigació posant l’accent en el turisme, el mar Mediterrani i l’agricultura; i finalment la custòdia de la marina per la zona de Les Rotes per conèixer els microarrecifes de la reserva del Cap de Sant Antoni” va explicar Civera.

Eva Valero, directora del Secretariat de Seus de la Universitat d’Alacant, va esmentar que aquesta col·laboració que es va iniciar recentment amb l’acord signat amb la Fundació Baleària “és fonamental per contribuir en la transferència del coneixement, que és una de les principals funcions de la Universitat”. Per la seva banda, Josep Ramon Nebot, sotsdirector del medi natural de la Conselleria d’Agricultura, Medi Ambient i Desenvolupament Rural i Canvi Climàtic va felicitar a la Fundació per aquesta iniciativa i va remarcar que els projectes sobre medi ambient tenen millors resultats i adquireixen més valor si el seu desenvolupament es duu a terme activament i de manera conjunta amb diferents institucions.