El Museu d’Art de Pego es transforma en un nou espai cultural gestionat per la Fundació Baleària

A partir del mes de gener de 2019, l’entitat organitzarà mensualment exposicions culturals en aquest espai

La Fundació Baleària ha signat un acord amb el Ajuntament de Pego mitjançant el qual el Museu d’Art del municipi entra a formar part del programa cultural Llonges de la Cultura, del que formen part diversos espais culturals com és La Torre dels Ducs de Medinaceli al Verger, Baleària Port a Dénia, la Llotgeta a València, el Taller d’ Ivarsos a Benissa o Ca Gelabert a Mallorca.

L’acord va ser presentat ahir en roda de premsa, en un acte que va comptar amb la participació de l’alcalde de Pego, Enrique Moll, la regidora de Cultura, Laura Castellà, i el gerent de la Fundació Baleària, Ricard Pérez.

“Comptar amb un nou espai d’intercanvi cultural és una satisfacció per a la Fundació Baleària que amb aquest programa vol facilitar l’intercanvi d’idees, sent un referent de qualitat artística”, va destacar Ricard Pérez, gerent de la Fundació Baleària.

A més, va anticipar les exposicions que el Museu d’Art de Pego acollirà durant els primers mesos, que combinaran la presència d’artistes internacionals com Hachemi Ameur d’Algèria, i d’altres autòctons com Ramón Pérez Carrió o Joan Castejón. “De la mateixa forma, tindrem exposicions individuals i col·lectives, com és el cas de Baleàrics, que arreplega una mostra de deu artistes contemporanis que representen la creació artística entorn als territoris que uneix Baleària”, va voler destacar.

L’alcalde de Pego, per la seua banda, va agrair a la Fundació Baleària “haver pensat a Pego perquè forme part de la programació cultural de l’entitat” i va destacar com aquest acord “suposa donar a conèixer la comarca de la Marina Alta en l’exterior i que la gent descobrisca el que en ella es realitza”.

La regidora de Cultura del municipi, Laura Castellà, va mostrar la seua satisfacció per l’acord i va explicar que el projecte naix “amb l’objectiu d’interconnectar territoris per mitjà de les expressions artístiques”. També va ressaltar com aquesta aposta “fa créixer a Pego com a municipi, sent poble acollidor de la producció d’artistes reconeguts”.