El nou espai cultural de la Fundació Baleària a Pego estrena la seua programació

El divendres a les 19h s’inaugura l’exposició ‘Naufrage en Méditerranée’ en el centre d’exposicions del Museu d’Art Contemporani de Pego, que es podrà visitar fins al 30 de gener

La Fundació Baleària estrena el divendres a les 19h la programació del nou espai cultural que ha sumat al seu programa Llonges de la Cultura, el centre d’exposicions del Museu d’Art Contemporani de Pego, amb la mostra de l’algerià Hachemi Ameur, Naufrage en Méditerranée.
L’artista ofereix en aquesta exposició la seua visió particular sobre la problemàtica de la immigració, a través de pintures que destaquen per la seua intensitat cromàtica i l’ús d’elements simbòlics que evoquen el dramatisme de la situació de les persones que experimenten aquest fenomen.

La mostra, fruit d’un acord d’intercanvi cultural amb diverses entitats de la ciutat algeriana de Mostaganem, on Baleària opera, té la finalitat de potenciar la cultura algeriana i la cohesió social. Prèviament, ha passat per diferents enclavaments culturals gestionats per la Fundació Baleària com és Can Gelabert, a Mallorca, És Polvorí, a Eivissa, o La Torre dels Ducs de Medinaceli, a El Verger.

Després d’aquesta primera exposició organitzada en col·laboració amb el Ajuntament de Pego, el centre d’exposicions del Museu d’Art de Pego, que va passar a formar part del programa Llonges de la Cultura en el mes de novembre de 2018, acollirà exposicions col·lectives com Baleàrics, o d’autors autòctons com Ramón Pérez Carrió o Joan Castejón.