El percussionista Ferran Navarro actua aquest dissabte a la sala Es Polvorí de la Fundació Baleària

Ferran Navarro (Benissa, 1999), una jove promesa de la percussió, actua aquest dissabte a les 20:00 a la sala Es Polvorí de la Fundació Baleària, en el marc del programa Llonges de la Cultura, que facilita l’intercanvi d’expressions culturals entre els diferents territoris en els quals opera la naviliera. Aquest concert és fruit de l’acord entre la Fundació Baleària i el Ajuntament de Benissa (Alacant), d’on és el músic.

Sota el títol Mare Nostrum, Navarro té previst oferir un recital que connete la cultura benissera, el mar Mediterrani i les Balears. “Intentaré, mitjançant obres romàntiques i contemporànies, de multipercusión i instruments melòdics, i amb alguna que altra sorpresa, reflectir en cada peça musical una o diverses característiques de totes les destinacions que recorre la ruta marítima de Baleària a través del Mediterrani”, ha explicat el músic. En el concert Navarro utilitzarà diversos instruments de percussió, com el vibràfon, la marimba, el set-up i la caixa.

Navarro és actualment percussionista titular de l’Orquestra Jove de la Jornada Mundial de la Joventut, i també ha estat en la Jove Orquestra i Cor de la Comunitat de Madrid, a més de ser cap de secció de Percussió en l’Orquestra de Joves d’Alacant. A més ha col·laborat amb altres orquestres, com la Jove Orquestra Simfònica de Sant Petersburg, la Jove Orquestra Filharmònica Nacional de Turquia, la Jove Orquestra “Ciutat de Moscou”, la “Eurasian Symphony Orchestraof Kazakh National University of Arts”. També ha guanyat diversos premis, com el Premi Extraordinari Grau Professional de Música o el primer premi amb esment d’honor amb la OJPAen el Concurs Internacional de Joves Orquestra “Summa Cum Laude” a Viena.

Programa del concert

– Keiskleiriana – J. Delècluse