El Reial Club Marítim de Barcelona i Baleària presenten la nova embarcació de rem de competició 8+ que patrocina la naviliera

• El conveni que manté la naviliera amb el club nàutic té l’objectiu d’impulsar el projecte esportiu de rem del Port Vell de la ciutat
  • A l’acte de presentació han assistit representants dels dos organismes, així com Mercè Conesa, presidenta del Port de Barcelona

El Reial Club Marítim de Barcelona i Baleària han presentat avui l’embarcació de rem de competició 8+, que el club ha adquirit en els últims mesos gràcies al patrocini de la naviliera. Aquesta acció forma part del conveni que van signar ambdues entitats per impulsar el projecte esportiu de rem del Port Vell de la ciutat, que també contempla la incorporació del trofeu especial Copa Baleària a l’emblemàtic Trofeu Internacional Ciutat de Barcelona de Rem, que es lliurarà al millor club classificat de la competició.

La nova embarcació 8+ té capacitat per a vuit remers i un timoner i es considera l’embarcació reina en l’esport del rem, i la més difícil de dirigir. De fet, és la que s’utilitza en la famosa regata anglesa en la qual competeixen les universitats d’Oxford i Cambridge. L’embarcació, que mesura 16,50 metres d’eslora i només 60 centímetres d’ample, pesa uns 80 quilograms i està feta de fibra de carboni i alumini.

A l’acte de presentació, que ha tingut lloc aquest dimarts a la tarda, han assistit el president del Reial Club Marítim, Antonio Masriera, el president de Baleària, Adolfo Utor, i la presidenta del Port de Barcelona, Mercè Conesa. En l’esdeveniment, a més, els assistents han pogut veure un vídeo en què un equip de remers del club barceloní mostra l’embarcació en plena acció.

img_4684

Antonio Masriera, president del club nàutic, ha donat la benvinguda als assistents i ha cedit la paraula a Sonia Güell, vicepresidenta del club, que ha agraït la col·laboració de la naviliera en el projecte. Güell ha descrit les característiques del vaixell, i ha assegurat que l’adquisició d’aquest “permetrà al Club impulsar l’escola de rem i estimular el creixement de l’equip de competició”. A més, ha afirmat: “La sintonia entre Baleària i el Marítim va ser immediata, participem dels mateixos valors i compartim el mateix espai d’aigua al Port de Barcelona, cosa que ha permès forjar aquest conveni”.

Adolfo Utor, president de la naviliera, s’ha mostrat molt satisfet de la col·laboració amb el Reial Club Marítim, amb qui la naviliera comparteix “valors de sostenibilitat i responsabilitat social”. A més, Utor ha assegurat: “A través d’aquest tipus d’iniciatives, que lidera la Fundació, contribuïm a impulsar la pràctica de l’esport i els seus valors. Des de Baleària i la nostra entitat social, assumim els Objectius de Desenvolupament Sostenible de les Nacions Unides com a full de ruta, i per això tenim convenis i duem a terme accions, no només en l’àmbit esportiu, sinó també en el social, cultural i mediambiental “.

Així mateix, la presidenta del Port de Barcelona, Mercè Conesa, ha felicitat el Reial Club Marítim i al seu equip de rem per l’adquisició del nou bot i ha agraït a Baleària i al seu president, Adolfo Utor, la seva col·laboració per fer possible la compra d’aquesta embarcació. Conesa ha recordat que els inicis del Reial Club Marítim es remunten als anys en els quals començava la història del Port de Barcelona modern, que aquest 2019 celebra el seu 150 aniversari i ha destacat: “L’entitat ha tingut un paper clau en tots aquests anys en el desenvolupament dels esports nàutics en general i del rem en particular “.

Cal destacar que la disciplina del rem és una de les que es practiquen al Port Vell de Barcelona des de fa més temps. Tant la Fundació Baleària, que té un paper important en aquest acord, com el Reial Club Marítim, amb la col·laboració del Port de Barcelona, tenen l’objectiu d’incentivar la pràctica d’aquesta disciplina mitjançant el desenvolupament de més accions en el futur.