Els bucs de Baleària facilitaran el control de la població de cetacis en l’Estret

La Fundació Baleària ha subscrit un acord amb l’empresa MMIRC (Marine Mammal Information, Research & Conservation) per a monitoritzar les poblacions de cetacis de l’estret de Gibraltar des dels bucs de la naviliera. El projecte de recerca, que compta amb l’aval de la Universitat de Cadis, suposarà embarcar a personal tècnic dues vegades al mes per a desenvolupar tasques de vigilància.

L’estudi pretén millorar el coneixement científic sobre la distribució dels cetacis en aigües de l’Estret a fi de millorar les estratègies de conservació d’aquestes espècies, que com els dofins comú, mular i rorcual, o el catxalot, es troben en amenaça d’extinció en el Mediterrani. De fet, totes les espècies que s’esperen albirar estan reconegudes com d’ “Interès Comunitari requerint protecció estricta” dins la Directiva Hàbitat (92/43/CEE).

Els treballs de monitoreig van començar fa una setmana amb les primeres eixides a bord dels ferris de Baleària Poeta López Anglada i Passió per Formentera en les connexions d’Algesires a Tànger i a Ceuta, respectivament. En el trajecte es van registrar albiraments de dues poblacions de dofins comuns (Delphinus delphis) i una altra de dofins llistats (Stenella coeruleoalba).

La Fundació Baleària manté vigents altres acords de col·laboració científica per al control de l’avifauna en el Mediterrani amb el Grup Ornitològic Balear (GOB) i el Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya.