Els passatgers del ferri Abel Matutes gaudiran d’una exposició sobre Julio Verne i la seua relació amb el mar

La mostra gràfica, organitzada per la Fundació Baleària juntament amb la Societat Hispànica de Jules Verne, es podrà veure durant dos mesos en la ruta entre Barcelona i Palma

La Fundació Baleària i la Societat Hispànica de Jules Verne han organitzat una exposició gràfica sobre el famós escriptor francés Julio Verne i la seua relació amb el mar, que es mostrarà durant dos mesos a bord del ferry Abel Matutes, que realitza la ruta entre Barcelona i Palma.

L’exposició vol reflectir l’íntima relació que Julio Verne va tenir amb el mar a través d’il·lustracions dutes a terme per col·laboradors de la Societat Hispànica de Jules Verne: Jean Pierre Bouvet i Emilio Amade.

Aquesta activitat s’emmarca dins de les nombroses accions que la Fundació Baleària duu a terme cada any, en col·laboració amb altres organitzacions, per a enfortir culturalment els territoris i comunitats en els quals la naviliera opera.

La societat Hispànica de Jules Verne, coorganizadora d’aquesta exposició a bord, és una organització sense ànim de lucre que naix en les Illes Balears i compta amb socis de 20 països de tot el món. El seu objectiu és recopilar i difondre informació sobre la vida i obra del literat francés Jules Verne. El llegat literari de l’autor és ampli i variat i està considerat el segon escriptor més traduït de tots els temps amb obres tan conegudes com 20.000 llengües de viatge submarí, La volta al món en 80 dies o Viatge al centre de la Terra. Cal destacar, la relació que va tenir l’autor amb les illes, especialment en dues de les seues novel·les: Héctor Servadac (1877) que fa referència a Formentera i Clovis Dardentor(1896) centrada a Palma de Mallorca.