Es Polvorí de la Fundació Baleària ha rebut més de 51.000 visitants en cinc anys

El Ajuntament d’Eivissa ha renovat la concessió de la gestió de la sala cultural per dos anys més

Més de 51.000 persones han assistit als actes que s’han celebrat en Es Polvorí des que la Fundació Baleària va començar a gestionar aquest espai cultural de l’Ajuntament d’Eivissa al novembre de 2011. La concessió inicial de cinc anys s’acaba de renovar per a altres dos anys en els quals la Fundació va a seguir amb una programació basada en l’intercanvi de produccions culturals dels territoris en els quals opera la naviliera. En 2016, més d’11.000 persones es van acostar a aquesta sala de Dalt Vila per gaudir de les onze exposicions, set concerts, dues obres de teatre i altres cinc actes que es van celebrar.

Es Polvorí de la Fundació Baleària s’ha anat consolidat al llarg d’aquests anys com un espai per a la cultura a Eivissa, que ha acollit 63 exposicions d’art, 31 actuacions musicals i altres 48 actes (entre representacions teatrals, recitals de poesia, jornades diverses i presentacions de llibres). Les mostres que més visitants han congregat en aquests cinc anys (entre 1.400 i 1.600 persones per exposició) han estat les fotos antigues del port d’Eivissa (en 2015), les il·lustracions d’Esteban Villalta (en 2016), les obres del pintor valencià Rafel Calduch (en 2012), les imatges de Santiago Barberán d’Eivissa i Formentera en els anys cinquanta i seixanta (en 2016) i una selecció de documents gràfics i sonors de Vicent Fornàs (en 2014).

“Estem treballant perquè la programació de 2017 segueixi atraient al públic d’Eivissa interessat en l’art i la cultura”, assenyala Ricard Pérez, gerent de la Fundació Baleària. “A més, volem seguir afavorint els vincles culturals entre l’illa amb la resta de les Balears, amb el País Valencià i Catalunya”. Entre els actes programats per 2017 destaquen l’exposició al març del pintor establert a Dénia Requena Nozal, la instal·lació d’escultura i pintura de Arthibrid (Eivissa) al desembre i l’actuació del cantautor Andreu Valor al gener.

Espais per a l’intercanvi cultural

Per la Fundació Baleària, l’experiència d’Es Polvorí ha estat el germen del seu programa ‘Llonges de la Cultura’: “Hem creat una xarxa d’espais situats en diferents ciutats que actuen com a emplaçaments dinamitzadors de trobades i intercanvis culturals. Hem rescatat el concepte de les llotges que antigament servien com a espais de bescanvi de mercaderies gràcies al transport marítim i ho hem portat a la cultura”, explica Pérez. Així, És Polvorí i Baleària Port (a Dénia) són les seves dues llotges culturals gestionades directament, però també col·laboren a la programació d’espais com El Centri Cultural Ca Gelabert o el Santuari de Cura (tots dos a Mallorca), el Cercle Artístic de Ciutadella, el Jardí de Ses Ets a Formentera o la Torre dels Ducs de Medinacelli (El Verger, Alacant9). cal destacar que en 2015 la Fundació Baleària va rebre la Menció Cultural Sant Jordi del Institut d’Estudis Eivissencs pel seu cicle Un Mar de Paraules, del que formen part algunes de les actuacions que es duen a terme en És Polvorí.