La Fundació Baleària celebra 15 anys impulsant la cultura i la cohesió social

L’entitat, que en 2018 va participar en més de 400 activitats, va nàixer per a donar suport a iniciatives de caràcter social, cultural, esportiu o ambiental dels territoris on opera la naviliera.

La Fundació Baleària celebra 15 anys promovent la cultura i la cohesió social dels territoris que connecta la naviliera. L’entitat, que centra les seues iniciatives en l’àrea cultural, solidària, mediambiental o saludable, va realitzar durant l’any passat 430 activitats amb un pressupost de prop d’un milió d’euros.

“En aquest temps, la Fundació Baleària s’ha consolidat com a entitat amb vocació de facilitar la lliure circulació de coneixement, escurçant la distància entre els diferents territoris en els quals Baleària opera i contribuint a l’enriquiment cultural i al benestar de les persones dels diferents territoris”, ha apuntat el gerent de l’entitat, Ricard Pérez.

En el marc de Baleària Cultural, programa enfocat a la promoció i el desenvolupament cultural, cal destacar els Llonges de la Cultura, espais facilitadors de l’intercanvi d’expressions culturals que van rebre un 39% més de visites que l’any passat amb més de 18.000 persones. Cal destacar És Polvorí a Eivissa, espai en el qual l’any passat es van dur a terme 20 activitats amb més de 13.000 visitants i la Torre dels Ducs de Medinaceli al Verger (Alacant), que en 2018 va organitzar 12 activitats en les quals van participar al voltant de 1.800 persones.

El programa Eco Baleària està dedicat a promocionar i donar suport a iniciatives que contribuïsquen al desenvolupament sostenible i la conservació del medi ambient, mitjançant accions formatives i donant suport a estudis científics. Dins dels projectes mediambientals de la Fundació, destaquen dos destinats a estudiants: Xpedicionària, projecte de sensibilització i educació ambiental que es duu a terme a bord dels bucs de Baleària i que en 2018 va comptar amb la participació de quasi 600 escolars, i els albiraments de cetacis i animals marins a bord dels bucs.

El vessant més social i humanitària de la Fundació es desenvolupa a través de Baleària Solidària, que dóna suport a iniciatives amb finalitats solidaris i de suport a col·lectius en risc d’exclusió social que actualment compta amb 143 voluntaris, i que va participar en 62 activitats organitzades per ONG o altres entitats de caràcter social.

Baleària Saludable, per part seua, pretén incentivar la pràctica esportiva i la salut amb activitats de promoció d’hàbits de vida saludables, com a activitats de senderisme entre els empleats, així com el patrocini d’esports, amb acords com l’establit amb la Fundació per la Pilota Valenciana.