La Fundació Baleària exposa l’art metàl·lic de Ferran Aguiló a Es Polvorí

La sala es Polvorí, que gestiona la Fundació Baleària, inaugura ‘Exposició’, una mostra de les escultures en metall de Ferran Aguiló (Palma de Mallorca, 1957), que romandrà en l’espai de Dalt Vila des del 9 al 29 de novembre.

Aguiló treballa des de fa dècades el ferro com a canal de representació simbòlica des d’una aproximació conceptual propera a les avantguardes del segle XX, l’object trouvé, l’assemblage o moviments com l’art povera, però alliberat de la càrrega de subversió artística d’aquells.

L’escultor produeix amb les seues mans i mitjançant tècniques tradicionals, fidel als principis que, des de les seues primeres obres, ho defineixen com a artista i com a persona. Les seues maneres clàssiques i el seu rebuig a la tecnologia no persegueixen l’aïllament del món, sinó actuar com a símbol i reafirmació, en el marc d’un procés de reflexió enfront del progrés irrefrenable.