La Fundació Baleària exposa l’obra de 25 artistes a la mostra Baleàrics a Benissa

El Taller d’Ivars acollirà des del 30 de març fins al 17 d’abril, les dues edicions d’aquesta exposició col·lectiva

La Fundació Baleària portarà les mostres Baleàrics i Baleàrics Músics a Benissa a partir del proper 30 de març. Es tracta de la primera i la segona edició d’una de les exposicions col·lectives més importants que ha organitzat l’entitat conjuntament amb el Govern Balear i l’Institut d’Estudis Baleàrics.

Les dues mostres reuneixen les obres plàstiques d’un total de 25 artistes amb orígens mediterranis. Provenen de les Illes Balears, Comunitat Valenciana i Algèria. Les seves obres seran exposades al Centre d’Art Taller d’Ivars des del 30 de març fins al dia 17 d’abril.

L’ocasió és doblement especial. D’una banda, serà la primera vegada que les dues edicions de Baleàrics s’exposin juntes. La primera edició ja ha recorregut diversos museus de la Comunitat Valenciana i les Illes Balears i la segona, que fins ara no ha estat presentada en societat, s’inaugurarà aquest dissabte a Benissa.

Així com la primera edició girava al voltant del mar Mediterrani i els llaços que aquesta traça i ha traçat durant els segles, la segona es centra en la música. “Les notes musicals es converteixen en pinzellades” en les obres de 15 artistes de molt alt nivell, tal com afirma el comissari de les exposicions, Antoni Torres.

Els artistes que conformen Baleàrics són Tomeu Canyelles, Mariano Mayol, Joan Costa i Miquel Planas de Mallorca; Joan Castejón, Imma Mengual i Ramón Pérez Carrió d’Alacant; Carles Guasch d’Eivissa; Enric Riera de Formentera i la menorquina Paca Florit.

D’altra banda, en Baleàrics Músics, exposen els eivissencs Doralice Souza, Antoni Planells, Diana Bustamante; els alacantins Ximo Sendra Llull, Joan Caravaca, Alexandra Castillo, i l’alemany establert a Dénia Hans Dieter Zingraff; també els mallorquins, José Manuel Menéndez Rojas, Pilar Cerdà, Pep Coll, Tomeu Coll i Fèlix Coll; i la menorquina Zulema Bagur. A més, en aquesta segona edició la Fundació ha aconseguit portar les obres de dos artistes d’Algèria: Mahmoud Taleb i Saïd Debladji, d’Orà i de Mostaganem respectivament.

L’horari de visites és de dimarts a diumenge des de les 18:00 hores fins les 20:30 hores. I la inauguració es durà a terme el dissabte 30 de març a les 20:00 hores.

Les dues mostres seguiran sent exposades a les Llonges de la Cultura de la Fundació Baleària. Aquestes són espais d’intercanvi cultural que l’entitat aprofita per promoure la cultura entre els pobles i societats en què opera la naviliera Baleària. Entre aquestes llotges culturals hi ha la Torre dels Ducs de Medinacelli al Verger, el Centre d’Exposicions Museu d’Art Contemporani de Pego, el Museu d’Art Modern de Orà (Algèria), Can Gelabert a Mallorca, entre d’altres.