La Fundació Baleària fa lliurament dels premis de la II Edició del concurs de dibuix ‘Mi primer barco’

El concurs, destinat als col·legis de Ceuta i Algesires, ha doblegat la participació en la seua segona edició amb més de 250 dibuixos participants de alumnes de 5º y 6º de primària

La Fundació Baleària ha lliurat aquest matí en la Biblioteca Municipal Adolfo Suárez de Ceuta els premis de la II Edició del concurs de dibuix ‘Mi primer barco’ i farà el mateix aquesta mateixa vesprada, a les 18h, en l’Auditori Millán Picazzo de l’Autoritat Portuària d’Algesires.

El concurs, que té com a objectiu educar als xiquets en els valors de les comunicacions marítimes i el transport de persones entre dos continents fomentant la diversitat cultural, ha doblegat la participació en la seua segona edició. En total s’han presentat al voltant de 250 dibuixos d’alumnes de 5º i 6º de Primària dels diferents col·legis d’ambdues ciutats.

El primer premi en el concurs a Ceuta ha sigut atorgat a Rebeca Bermúdez del Lope de Vega, mentre que el segon i el tercer premi han sigut para Julud Haidour el Filali del CEIP Rosalía de Castro i Joaquín Larios del José Ortega i Gasset.

Els guanyadors podran gaudir de viatges gratuïts d’anada i tornada en la ruta Algesires-Ceuta i material escolar valorat en 300€, 200€ i 100€ segons el premi. Així mateix, La FundacióBaleària també premiarà a la classe de l’alumne amb una excursió cultural a Algesires per als col·legis de Ceuta i a la ciutat autònoma per als col·legis d’Algesires. Durant la travessia els alumnes coneixeran les maniobres d’embarcament, desembarc i navegació així com els criteris d’eficiència i sostenibilitat per a protegir el medi ambient. A més, la naviliera lliurarà als centres docents una edició especial del llibre ‘Cent Anys de Solitud’ de Gabriel García Márquez.

“Des de la Fundació estem molt satisfets amb la participació que ha tingut el concurs enguany i esperem que cada vegada siguen més els alumnes i col·legis que vulguen participar. La Fundació Baleària treballa per a millorar la qualitat de vida dels ciutadans de les comunitats on opera la companyia i aquest tipus d’accions culturals contribueixen a enfortir les relacions entre la naviliera i la societat amb la qual conviu” esmenta Ricard Pérez, gerent de la Fundació Baleària.
A l’acte a Ceuta també han assistit Benjamí Álvarez, director de serveis de la Conselleria d’Educació de Ceuta, Milagros Pérez, cap de programes de la Direcció Provincial del Ministeri d’Educació, Cultura i Esport, el responsable de la delegació de Baleària a Ceuta, Iván Ramírez i el coordinador de programes de la FundacióBaleària, Antonio Monfort.