La Fundació Baleària i la Fundació Marítim signen un conveni per promocionar el rem al Port Vell de Barcelona

El Reial Club Marítim de Barcelona i la Fundació Baleària han signat un conveni de col·laboració que ajudarà a desenvolupar el projecte esportiu del rem al Port Vell, i que des de 1902 lidera aquesta entitat barcelonina.

En el marc d’aquest conveni, la Fundació Baleària realitzarà una aportació que permetrà l’adquisició d’una embarcació per vuit remers més un timoner, un 8+, que es considera el bot reina d’aquesta modalitat esportiva amb esdeveniments tant icònics com la famosa regata Oxford-Cambridge. Gràcies a aquesta nova embarcació, la Fundació Marítim podrà cedir al Reial Club Marítim de Barcelona el material adequat per desenvolupar una bona part del seu projecte de rem al Port Vell.

La vicepresidenta del RC Marítim, Sonia Güell, ha destacat la generositat de Baleària que “permetrà donar un gran pas en el desenvolupament del nostre projecte esportiu en aquesta disciplina centenària al Port de Barcelona, així com una molt bona oportunitat de generar col·laboracions comunes”. Per la seva part, el gerent de la Fundació Baleària, Ricard Pérez, ha remarcat la voluntat de la naviliera de “donar suport a iniciatives que potenciïn la salut i la pràctica esportiva, en línia amb el projecte de l’entitat, que a més també participa en projectes socials, culturals i mediambientals”.

A més a més, Baleària donarà nom a l’emblemàtica competició barcelonina d’embarcacions de 8+ coneguda com a Trofeu Internacional Ciutat de Barcelona de rem i que, enguany compleix 24 edicions, passarà a anomenar-se Trofeu Internacional Ciutat de Barcelona de rem – Copa Baleària.

Aquest conveni és un exemple de sinergies entre actors portuaris de diferent naturalesa que, no obstant això, comparteixen uns valors comuns per la sostenibilitat, la salut de les persones i una profunda estimació per les singularitats que, com el rem, són part indissociable de l’entorn portuari que els han vist créixer.