La Fundació Baleària i l’associació Pelagicus col·laboren en la conservació de l’avifauna marina

El compromís ferm de la Fundació Baleària pel medi ambient i per la conservació dels entorns marins es fa patent de nou en l’acord de col·laboració que ha signat amb l’associació Pelagicus, dedicada a la conservació i estudi de l’avifauna marina en el Mediterrani.

Aquest organisme, que treballa en les costes de Catalunya, Balears i València, centra la seua labor en diverses branques: conservació, divulgació i sensibilització, formació i estudi. La Fundació Baleària facilitarà els viatges amb els vaixells de la naviliera perquè membres de Pelagicus i estudiants i investigadors associats, puguen realitzar albiraments d’aus i altres animals marins, un treball que és essencial per a poder realitzar els estudis de forma correcta. Així, els vaixells de les diferents línies mediterrànies de Baleària es convertiran en aules de formació sobre la fauna que habita en el mar.

Interconnexió entre territoris en favor de les aus marines

A més del suport logístic, l’acord inclou altres iniciatives, entre les quals destaca promoure l’intercanvi constant d’estudiants entre les illes i la península.

El primer d’aquests intercanvis es produirà el pròxim mes de febrer. Pelagicus organitza un curs d’hibernació d’aus en el delta del ric Ebre, a Tarragona, i la Fundació Baleària becarà als estudiants interessats que residisquen en les Illes Balears. Posteriorment es facilitarà que un grup d’estudiants catalans viatgen a Mallorca per a participar en les tasques de conservació de la pardela balear en el parc natural de SaDranonera, que organitza un grup de treball de la Universitat d’Oxford.

Ricard Pérez, gerent de la Fundació Baleària ha afirmat: “És un acord importantíssim per a nosaltres ja que ampliem la nostra xarxa i el nostre compromís amb el medi ambient”. Per la seua banda, Ricard Gutiérrez, cofundador de l’associació Pelagicus, ha assenyalat: “Amb aquesta sinergia serà més fàcil conscienciar sobre unes espècies que no tenen el focus mediàtic que tenen uns altres com els cetacis”.

La Fundació Baleària amplia així la seua col·laboració amb la comunitat científica

En la mateixa línia d’aquest nou acord amb Pelagicus, la Fundació Baleària col·labora també en altres zones del mar Mediterrani. Un exemple d’açò és l’acord existent amb la Universitat de Cadis per a facilitar els albiraments de cetacis que aquesta entitat realitza en l’estret de Gibraltar. El gran nombre de rutes i vaixells que té la naviliera entre el nord d’Àfrica i el sud de la península són essencials perquè l’organisme universitari puga fer les seues recerques. I és que, tal com diu el propi Ricard Pérez: “Volem que els nostres vaixells siguen plataformes de recerca científica”.