La Fundació Baleària i l’Institut Cervantes exposen l’obra col·lectiva de 25 artistes mediterranis a Orà

La mostra ‘Baleàrics’ es va inaugurar ahir al Museu d’Art Modern d’aquesta ciutat algeriana i estarpa exposta fins el 7 de novembre

La Fundació Baleària, de la mà de l’Institut Cervantes, van inaugurar ahir la mostra Baleàrics al Museu d’Art Modern de Orà, on estarà exposada fins al pròxim 7 de novembre. Es tracta de la primera vegada que la Fundació trasllada una de les seves exposicions fora del territori nacional, i ho fa a Algèria, país on la naviliera opera des de l’any 2015 en la connexió marítima entre València i Mostaganem.
Baleàrics és una obra col·lectiva de 25 artistes algerians, valencians i balears en la qual també col·laboren el Govern dels Illes Balears i l’Institut d’Estudis Baleàrics. Està composta de dos capítols: Baleàrics I i Baleàrics II Músics. Les dues exposicions han visitat, per separat, diversos museus tant de les Illes Balears, com de la Comunitat Valenciana. Ara viatgen juntes al nord del continent africà, en la seva primera experiència internacional.
La primera edició, Baleàrics I, gira entorn al mar Mediterrani i els llaços que aquest ha traçat durant els segles. Els artistes que conformen aquesta obra són Tomeu Canyelles, Mariano Mayol, Joan Costa i Miquel Planas de Mallorca; Joan Castejón, Imma Mengual i Ramón Pérez Carrió d’Alacant; Carles Guasch d’Eivissa; Enric Riera de Formentera i la menorquina Paca Florit.
Per la seva banda, Baleàrics II Músics, es centra en la música, tal com explica el comissari de la mateixa, Antoni Torres: “Les notes musicals es converteixen en pinzellades a les obres de 15 artistes de molt alt nivell”. En ella s’exposen els eivissencs Doralice Souza, Antoni Planells, Diana Bustamante; els alacantins Ximo Sendra Llull, Joan Caravaca, Alexandra Castillo, i l’alemany establert a Dénia Hans Dieter Zingraff; també els mallorquins, José Manuel Menéndez Rojas, Pilar Cerdà, Pep Coll, Tomeu Coll i Fèlix Coll; i la menorquina Zulema Bagur. A més, en aquesta segona edició també participen dos artistes d’Algèria: Mahmoud Taleb i Saïd Debladji, d’Orà i de Mostaganem respectivament.
A l’acte d’inauguració van assistir un gran nombre dels artistes que conformen la mostra, a més de representants de Baleària i la seva Fundació i autoritats locals com, per exemple l’alcalde de Orà, així com el cònsol espanyol a la ciutat.