La Fundació Baleària inaugura a Dénia l’exposició col·lectiva ‘25 anys Baleària’

• La mostra ret homenatge a la història de la naviliera amb un recull d’obres d’artistes de l’arc mediterrani

L’exposició 25 anys Baleària desembarca a Dénia per commemorar la trajectòria de la companyia de transport marítim que aquest any celebra un quart de segle. La mostra s’inaugurarà demà, dia 6 d’octubre, a les 20.00 hores a la Sala El Taller Turia d’Els Magazinos, i es podrà visitar fins al 5 de novembre.

Aquesta col·lecció singular reuneix les obres de diversos artistes procedents de diferents punts de la Mediterrània: Illes Balears, Comunitat Valenciana, Andalusia i Ceuta. A més, en aquesta col·lectiva participen els valencians Zingraff, Joan Castejón, Xavi Garcia, Ramon Pérez Carrió, Ximo Canet, Empar Boix i Francisca Revert.

La pluralitat d’orígens dels artistes implicats té el propòsit de continuar impulsant l’intercanvi d’idees, el desenvolupament cultural i la convivència entre les poblacions dels diferents territoris que uneix la naviliera. Cada autor ha creat en exclusiva una obra fidel al seu estil artístic, recollint així una mostra de diverses disciplines entre les quals destaquen la pintura, escultura, fotografia i ceràmica.

L’exposició és un reconeixement especial a la promoció cultural que ha realitzat durant aquests anys la Fundació Baleària, facilitant l’intercanvi cultural entre artistes del territori en el qual la companyia és present.

Ricard Pérez, president de la Fundació Baleària, ha destacat que «Baleària sempre ha estat vinculat a la cultura i arrels de tots els territoris on està present» i ha subratllat que «aquesta exposició no sols repassa la història de Baleària, sinó que reivindica i fa valdre la cultura local». «Al llarg d’aquests 25 anys com a empresa hem tingut sempre com a objectiu contribuir a l’intercanvi cultural, a la cohesió social i el benestar dels ciutadans», ha assegurat Pérez.

Aquesta mostra naix amb el propòsit de viatjar per la mar i celebrar el 25 aniversari de la naviliera a través de les Llonges de la Cultura de la Fundació Baleària. L’exposició es va estrenar en abril a Eivissa, es va exhibir durant el mes de maig a l’Espai Sant Josep de Ciutadella i en juny va passar per Mallorca. Després del seu pas per Dénia, l’exposició anirà a Ceuta, Melilla i altres territoris.

A més dels artistes valencians esmentats, també s’hi inclouen en la llista de noms que signen una obra per a 25 anys Baleària els mallorquins Joan Costa, Natatxa Lebedeva, Tomeu Canyellas, Joan Pascual, Xisco Ramis i Mariano Mayol; els menorquins Zulema Bagur, Florit Nin i Paca Florit; els eivissencs Carles Guasch, María Catalán i Diana Bustamante; els andalusos Ana Uceda i Ángel Zabala i el ceutí Alejandro Pedrajas.

L’exposició es podrà visitar fins al 5 de novembre a la Sala El Taller Turia, ubicada al carrer Pont, 19, al mercat gastronòmic d’Els Magazinos, a Dénia. L’horari d’obertura és de dimarts a divendres de 18.00 a 21.00 hores i els dissabtes i diumenges de 12.00 a 14.00 i de 18.00 a 21.00 hores.

A més, hui dijous dia 5 s’inaugura l’exposició l’Art de la Posidònia organitzada per l’Ajuntament de Dénia, l’Ajuntament de Cambrils i l’Ajuntament d’Eivissa amb la col·laboració de Baleària, que es podrà visitar a la Casa de la Marquesa Valero de Palma de Dénia fins al dia 5 de novembre.

D’altra banda, aquest dissabte dia 7 la Fundació Baleària, l’Ajuntament d’Els Poblets i Art amb B, han organitzat la intervenció pictòrica Persianes amb Art a Els Poblets, on 14 artistes transformaran les persianes d’algunes cases en obres d’art. La mostra Treballadores estarà exposada també tot el dia a la plaça del Castell i a les 12.30 hores es realitzarà la desfilada Davantals amb Art amb la col·laboració de l’Associació de Dones d’Els Poblets. Per completar el dia, hi haurà un esmorzar popular i una cercavila pels carrers de la Unió Musical dels Poblets.