La Fundació Baleària inaugura a Eivissa l’exposició ‘Les rodes de la Memòria’

L’exposició es podrà visitar fins al pròxim 4 de gener de 2019 en el Refectori de l’Ajuntament d’Eivissa

En la inauguració, actuarà el grup musical MaralaTrio i Terato Teatre

La Fundació Baleària ha organitzat una nova exposició a Eivissa, Les rodes de la Memòria, del pintor alacantí Ramon Pérez Carrió, que s’inaugura divendres que ve a les 19:30 en el Refectori de l’Ajuntament d’Eivissa.

En aquesta mostra, l’artista duu a terme diferents retaules en els quals plasma una interpretació plàstica d’obres de Ramon Llull i altres pensadors platònics, traslladant a la pintura la complexitat filosòfica d’aquests autors per mitjà d’un diàleg entre les peces i els elements que componen cada composició.

En la inauguració s’explicarà, a més, amb les actuacions del grup musical Marala, que interpretarà un repertori de cançons amb veus de tradició i proximitat, barrejades amb guitarres i instruments de percussió. També actuarà Terato Teatre que, amb una trajectòria de més de 25 anys, han creat un muntatge inspirat en el personatge de Ramon Llull, el qual dóna nom a un dels fast ferries de Baleària.

La mostra de l’artista alacantí podrà visitar-se fins al pròxim 4 de gener de 2019.

Sobre l’artista

Ramón Pérez Carrió, natural de Pedreguer, a Alacant, és un artista de segell independent inscrit en la plàstica contemporània. Amb un llenguatge eclèctic, interdisciplinari i permeable a les necessitats de cada projecte, des de 1982 la seua obra s’ha anat mostrant en més de dues-centes exposicions personals i col·lectives en ciutats de tota Espanya, Europa i Sud-amèrica.

Cal destacar la tematització que l’autor va fer del ferri Martín i Soler de Baleària, un dels vaixells almirall de la naviliera.

També ha participat prèviament en altres exposicions de la naviliera, tant personals com col·lectives, com és el cas de la recent exposició Baleàrics, que va agrupar la visió del Mediterrani de diversos artistes de diferents territoris on la naviliera opera.