La Fundació Baleària inaugura a la Torre del Verger una exposició de la pintora eivissenca Josefina Torres

La mostra porta per títol “Fissures, plecs i clivelles”

L’exposició s’inaugura el 4 de maig i es podrà visitar fins al dia 26 a la Torre dels Ducs de Medinaceli, al Verger

La Fundació Baleària inaugura aquest divendres 4 de maig a les 20:00 a la Torre dels Ducs de Medinaceli l’exposició “Fissures, plecs i clivelles”, de la pintora i poeta eivissenca Josefina Torres.

En aquesta exposició tracta de reunir en perfecta harmonia 30 obres pertanyents a les seves últimes tres sèries: “Fissures intel·lectuals”, “Plecs cromàtics” i “Clivelles cognitives”.

Els quadres pertanyents a “Fissures Intel·lectuals” es caracteritzen per utilitzar el paper sobre fusta esquerdada, que deixa entreveure a través de les seves resquebrajamientos el fons del que brollen emanacions pictòriques.

Quant a la sèrie “Plecs cromàtics”, es tracta de quadres en els quals el paper apareix doblegat o arrugat creant un efecte tridimensional que surt del plànol utilitzant diverses tonalitats de colors.

Respecte a la tercera sèrie de pintures: “Clivelles cognitives”, són obres en la qual l’autora utilitza diversos tipus de papers i de gramatge superposats, com el paper japonès de bambú.

Una altra de les facetes de la pintora és la poesia, que ha mostrat en les exposicions que ha realitzat, sempre lligada a les obres exposades. Per a Josefina Torres la pintura i la poesia van unides: “Són una forma d’expressar el meu món interior i emocional mitjançant la paraula i la pinzellada”, assenyala.

L’exposició, organitzada per la Fundació Baleària en col·laboració amb el Ajuntament del Verger i la Mancomunitat Cultural de la Marina Alta (Macma) romandrà a la Torre dels Ducs de Medinaceli fins al proper 26 de maig