La Fundació Baleària inaugura al Verger la quarta edició de la seva mostra col·lectiva Baleàrics

‘La Mar dels Baleàrics’ reuneix les obres de 14 artistes balears, valencians i algerians que han realitzat obres per a aquesta mostra inspirant-se en la Mediterrània.

La Fundació Baleària ha inaugurat a la seva sala del Verger la quarta edició del seu programa artístic Baleàrics, que en les anteriors ha reunit desenes d’artistes de tots els territoris en què opera la naviliera. En aquesta ocasió ‘La Mar dels Baleàrics’ reuneix un total de 14 artistes balears, valencians i algerians, que han realitzat obres d’art inspirant-se en la Mediterrània.
Aquesta nova mostra col·lectiva, que es podrà visitar fins a finals d’agost, reuneix pintura, escultura, instal·lacions i fotografia i segons Ricard Pérez, president de la Fundació, té un missatge clar: “Amb les creacions dels artistes busquem incidir en l’essencial que és el mar per inspirar cultures, i per al desenvolupament de les societats i la importància que té protegir-lo. En el nostre cas, és el nostre mitjà de vida, i no hi ha millor manera d’homenatjar-que amb aquesta exposició “.
A ‘La Mar dels Baleàrics’ han participat els mallorquins Natasha Lebedeva, Pep Gerrero, Rif Sphani, Margalida Escales i Antoni Ferragut; Antoni Marí ‘Tirurit’ i Maria Català; els alacantins Alberto Hernández Reis (originari de Cuba) i Ximo Canet; la valenciana Elvira Carrasco; el pitiús establert a Almeria, Ángel Zabala; la gaditana Dori Fernández i els algerians Cherif Slimane i Faiza Tahraoui.
Aquesta iniciativa artística compta amb el suport de Govern de les Illes Balears, i en les tres últimes edicions ha permès mostrar escultures i pintures de diferents estils a les sales d’exposicions que gestiona la Fundació Baleària en diversos punts de la Comunitat Valenciana, Balears i fins i tot Algèria. El mateix farà aquesta quarta edició, que iniciarà la seva itinerància per totes les Llonges de la Cultura de l’entitat.

La menorquina Paca Florit mostra la seva obra a Dénia
A la sala Taller Túria de Magazinos, a Dénia, es pot visitar l’exposició ‘paissatges de Paper’ de l’artista menorquina Paca Florit. Es tracta d’una mostra que reuneix diferents sèries de dibuixos de la pintora inspirats en paisatges naturals sobre paper. S’inaugura el proper diumenge i es podrà visitar fins al 25 de juliol.