La Fundació Baleària inaugura al Verger l’exposició ‘40 anys, quaranta poetes, XL artistes’

La Fundació Baleària va inaugurar ahir a la Torre dels Ducs de Medinaceli del Verger (Alacant) l’exposició ‘40 anys, quaranta poetes, XL artistes’, que recull una mostra artística de quaranta poetes i quaranta artistes plàstics de la zona mediterrània.

L’exposició, comisariada per Antoni Torres, pretén donar visibilitat a l’intercanvi d’artistes i escriptors que comparteixen una base històrica i una cultura comunes. És per això que la mostra plasma el treball de quaranta poetes —cinc dels quals són valencians: Joan Navarro, Marc Granell, Maria Josep Escrivà, Vicent Andrés Estellés i Teresa Pasqual— i quaranta artistes plàstics —tres d’ells valencians: Ramón Pérez Carrió, Imma Mengual i Quico Torres.

La mostra ha estat organitzada per la Universitat de les Illes Balears per commemorar les seves quatre dècades d’existència, i romandrà exposada al Verger fins al 31 d’agost gràcies a la Fundació Baleària i al Ajuntament del Verger.

L’acte va comptar amb la participació del president de Baleària, Adolfo Utor, la consellera de Cultura, Participació i Esports dels IllesBalears, Fanny Tur, el conseller d’Educació, Recerca, Cultura i Esport de la Generalitat Valenciana, Vicent Marzà, els rectors de la Universitat de les Illes Balears, Llorenç Huguet, i de la Universitat d’Alacant, Manuel Palomar, l’alcalde de El Verger, Basili Salort i el Director General de RSC de la Generalitat Valenciana, Josep Ochoa, entre altres.

Adolfo Utor, president de Baleària, va expressar la seva gratitud per explicar a la Comunitat Valenciana durant les properes setmanes amb aquesta exposició que mostra les obres de grans poetes i pintors dins de l’espai comunicacional Ramon Llull. “És un honor per a nosaltres propiciar la lliure circulació de coneixement i contribuir a escurçar la distància entre els diferents territoris en els quals operem, amb els quals compartim molts aspectes culturals comuns que ens enriqueixen”, va subratllar Utor.

Llorenç Huguet, rector de la Universitat de les Illes Balears, va destacar que l’exposició neix amb un doble objectiu: el de celebrar els quaranta anys de coneixement, ensenyament, recerca i cultura recorreguts per la Universitat de les Illes Balears, i facilitar l’intercanvi d’artistes i escriptors que comparteixen una cultura comuna. “És un projecte que arrela en la mediterraneidad de la nostra universitat, però sobretot que mira al futur, ja que ens agradaria compartir aquest esperit amb els més joves”, va subratllar Huguet.

Després de la presentació de l’exposició, el Corde Dons de la Universitat de les Illes Balears va oferir una actuació a l’església del Verger amb la qual va finalitzar l’acte.