La Fundació Baleària inaugura aquest dijous una nova Llonja de la Cultura a Pedreguer

S’estrena amb l’obra col·lectiva ‘Baleàrics’, mentre que a El Verger, aquest divendres s’inaugura l’exposició ‘Visions 6 Il·lustrades’

Nou cap de setmana d’art per la Fundació Baleària. D’una banda, ‘Baleàrics’ arriba per primera vegada a Pedreguer, que es constitueix com a nova Llonja de la Cultura. De l’altra, el divendres s’inaugura una exposició organitzada per la MACMA al Verger.
L’exposició ‘Baleàrics’, en la nova Llonja de la Cultura de Pedreguer
El programa Llonges de la Cultura de la Fundació Baleària, que consisteix a crear espais d’intercanvi cultural a les àrees geogràfiques en les quals opera la naviliera, s’amplia amb un nou espai a la Casa de la Cultura de Pedreguer, a la Marina Alta. El nou espai vinculat a la Fundació Baleària s’inaugura amb una de les exposicions més importants de les que ha organitzat l’entitat en els últims mesos, en col·laboració amb l’Institut d’Estudis Baleàrics i el Govern dels Illes Balears: ‘Baleàrics’.
Des de la inauguració el dijous 6 de juny a les 20:00 hores fins al 3 de juliol, la Casa de la Cultura de la localitat acollirà aquesta mostra col·lectiva. Cal recordar que es tracta d’una exposició que posa la mar Mediterrània al centre i en la qual participen pintors balears i valencians amb l’objectiu de “crear llaços entre les terres mullades per aquest mar”, tal com explica el comissari Antoni Torres. Els artistes que mostraran les seves obres a ‘Baleàrics’ a Pedreguer, són Enric Riera, Carles Guasch, Mariano Mayol, Pérez Carrió, Paca Florit, Imma Mengual, Joan Costa, Miquel Planas i Tomeu Canyelles.
Anteriorment aquesta obra col·lectiva la s’ha mostrat en les Llonges de Cultura de la Fundació de Pego, Benissa i El Verger. En Pedreguer, es podrà visitar de dilluns a divendres des de les 9:00 fins a les 22:00 hores i els dissabtes de 9:00 a 14:00 hores.
Verger acull una obra col·lectiva organitzada per la MACMA
El divendres 7 de juny serà el torn de la Torre dels Ducs de Medinacelli del Verger. En aquest espai cultural, tindrà lloc del 7 al 29 de juny l’exposició ‘Visions juny Il·lustrades’, que organitza la Fundació Baleària en col·laboració amb l’Ajuntament del Verger i la Mancomunitat Cultural de la Marina Alta (MACMA).
Es tracta d’una obra també col·lectiva que mostra les il·lustracions de sis artistes de diferents localitats de la Marina Alta, l’objectiu és el de fer visible el llenguatge gràfic. Ells són Clàudia Cabrera (el Verger), Elena Carrillo (Gata de Gorgos), Hugo Giner (Ondara), Fran períodes (Orba), Toni Ortolà (Dénia) i Daniel Fernández (Xàbia).