La Fundació Baleària lliura els premis de la III Edició del concurs de dibuix ‘Mi primer barco’

La companyia premia als guanyadors amb viatges gratuïts d’anada i tornada en la ruta Algesires-Ceuta i material escolar

La Fundació Baleària ha lliurat aquest matí a la Biblioteca Municipal Adolfo Suárez de Ceuta, els premis de la III Edició del concurs de dibuix ‘Mi primer barco’ destinat als alumnes de 5è i 6è de primària de col·legis de la ciutat autònoma i d’Algesires. Aquesta mateixa tarda, a les 19:00h, farà el mateix a l’Auditori Millán Picazzo de l’Autoritat Portuària d’Algesires.

L’objectiu del concurs es centra en educar als nens en els valors de les comunicacions marítimes i el transport de persones. La naviliera, que connecta els dos continents, pretén amb aquest tipus d’accions fomentar la diversitat cultural i ensenyar als nens la importància del transport marítim per a unir territoris i persones. En aquesta edició han participat un total de 168 dibuixos dels diferents col·legis tant de Ceuta com d’Algesires.

L’alumna de 5è de primària, Violeta Larios Serrano, del CEIP Ortega y Gasset de Ceuta ha estat la guardonada amb el primer premi, seguida de Sulayman Mohamed Douda del CEIP Maestro José Acosta amb el segon premi i Romaisa Abselam Amallah del CEIP Federico García Lorca amb el tercer.

Els guanyadors podran gaudir de viatges gratuïts d’anada i tornada en la ruta Algesires-Ceuta i material escolar valorat en 300€, 200€ i 100€ segons el premi. A més, la Fundació Baleària premiarà a la classe de l’alumne guanyador amb una excursió cultural a Algesires per als col·legis de Ceuta i en sentit invers per als col·legis d’Algesires. Durant l’excursió els alumnes coneixeran amb més profunditat el treball de Baleària posant l’accent en les maniobres d’embarcament i desembarcament, la navegació o els criteris d’eficiència i sostenibilitat que té la naviliera per a la preservació del medi ambient.

“Estem molt contents de poder atorgar per tercer any consecutiu aquests premis. La Fundació Baleària té com a prioritat realitzar activitats socioculturals en els llocs on opera la companyia amb la finalitat d’enriquir i enfortir les relacions amb la nostra comunitat” explica Ricard Pérez, gerent de la Fundació Baleària.

En el lliurament de premis de Ceuta han estat presents José Simón, per part de la Delegació del Govern, Benjamí Álvarez de la Conselleria d’Educació de Ceuta, Javier Martínez de la Direcció Provincial d’Educació, Iván Ramírez, responsable de la delegació de Baleària a Ceuta i el coordinador de programes de la Fundació Baleària, Antonio Monfort.