La Fundació Baleària mostra a Eivissa l’exposició col·lectiva ‘Universo Confinado’

L’obra, que reuneix vint artistes valencians, es podrà veure a la sala Club Diario de Ibiza de el 5 a el 26 de març

La Fundació Baleària reprèn les seves exposicions a Eivissa amb la mostra col·lectiva ‘Univers Confinat’ que reuneix vint artistes valencians i que ha estat creada durant els mesos d’el confinament causat pel Covid-19. Es podrà veure a la sala Club Diario de Ibiza, entre els dies 5 i 26 de març, i cal recordar que és la primera exposició fruit de l’conveni de col·laboració de la naviliera amb aquest diari, que s’allargarà durant els propers quatre mesos i que busca facilitar l’intercanvi cultural a les Pitiüses.
L’obra està comissariada per Eduardo alcalde, que assegura que “neix, en primer lloc, de l’patiment generat per aquesta crisi, que ha tingut moltes cares. Però al seu torn, neix de l’esperança i la generositat, especialment d’aquests artistes que es van mostrar disposats a col·laborar en aquests temps tan difícils per a l’art “. Alcalde és, a més, president de la Fundació Valenciana de Neurorehabilitació (FUVANE), i l’exposició ‘Univers Confinat’ forma part d’un projecte solidari per ajudar a nens que formen part de FUVANE.
“Amb aquesta exposició i amb les properes que organitzem a Eivissa volem donar un impuls a la cultura a l’illa, en un moment en què l’art està patint els estralls de la pandèmia”, afirma Ricard Pérez, gerent de la Fundació. “A més, la nostra intenció és que aquestes mostres s’exposin en diversos dels espais que gestionem. De fet, aquesta obra es traslladarà, després de passar per Eivissa, fins a altres de les nostres sales a Mallorca, Menorca i Dénia “, conclou.
Els artistes que conformen aquesta obra col·lectiva són: Cristina Alabau, Uiso Alemany, Vicente Alonso, Maria Aranguren, Joan Barberà, Carmen Calvo, Victòria Cano, Calo Carratalá, Javier Chapa, Vicente Colom, Martín Forés, Fanny Galera, Lupe Godoy, Helga Grollo , Carmen Michavila, Nacho Murillo, Pau Noguera, Joan Olivares, Vicent Peris, Willy Ramos, Toni Sánchez, José Sanleón, Francisco Sebastián Nicolau, Horacio Silva, Rubén Tortosa i José María Yturralde.