La Fundació Baleària ofereix una exposició del pintor Ferrer Guasch a la Torre d’El Verger

La Fundació Baleària ofereix a la Torre dels Ducs de Medinaceli (El Verger, Alacant) una exposició del pintor eivissenc Ferrer Guasch (Sant Antoni de Portmany, 1917- Eivissa, 2008), considerat com el gran ambaixador de la llum i el color de l’illa.

La mostra Ferrer Guasch i Sa Penya obrirà les portes el proper 6 d’octubre i podrà visitar-se fins al dia 29 d’aquest mes.

L’acte d’inauguració tindrà lloc a les 20.30 hores del divendres i comptarà amb la participació d’una delegació del Govern dels Illes Balears i de l’Ajuntament d’Eivissa, encapçalada per Fanny Tur, consellera de Cultura, Participació i Esports i Pep Tur, regidor de Cultura i Patrimoni del consistori municipal.

L’exhibició celebra el centenari del naixement de l’artista amb 35 obres de les sèries ‘ElsBlancs’ i ‘Sa Penya’, on Ferrer Guasch explora el cromatisme de cases emblanquinades de l’illa i plasma la seva particular visió de l’emblemàtic barri mariner de Sa Penya, a la ciutat d’Eivissa. Un recorregut pictòric que permet contemplar l’evolució creativa de l’autor i la seua experimentació amb els colors del Mediterrani des del cubisme i l’impressionisme.

L’obra de Ferrer Guasch es desplaça a El Verger fruit d’un acord entre la Fundació Baleària, la Conselleria de Cultura, Participació i Esportsdels Illes Balears i l’Ajuntament d’Eivissa, que ja va fer possible una primera mostra del pintor en Es Polvorí, l’espai cultural que gestiona Baleària a l’illa.

La Torre dels Ducs de Medinaceli, un dels edificis més representatius del Verger, és també l’últim espai incorporat a la xarxa de Llonges de la Cultura de Baleària, una iniciativa d’intercanvi i dinamització cultural que ofereix una programació regular d’activitats en el circuit de Mallorca, Menorca, Eivissa, Formentera, Barcelona, València, Benissa i Dénia-El Verger.