La Fundació Baleària organitza aquest juny exposicions de pintura i fotografia a El Verger i Benissa

L’artista valenciana María José Zanón exposa a la Torre dels Ducs de Medinaceli del Verger i els mallorquins Joaquim Seguí i Pepe Cañabate dues sèries fotogràfiques que podran visitar-se a Benissa

La Fundació Baleària inaugura aquest divendres a les 20:00 a la Torre dels Ducs de Medinaceli de El Verger l’exposició Els jocs de mar, de l’artista valenciana Mª José Zanón, una recreació de l’univers màgic de la infància on la pintora reflexiona sobre els valors i aprenentatges adquirits a través del joc.

L’artista, també professora en la Facultat de Belles arts de la Universitat Miguel Hernández d’Elx (UMH), utilitza elements de la naturalesa o de l’àmbit cuotidià com a petxines, pedres o botons, entre altres, que conviden al visitant a interactuar amb l’obra. Inspirada en els jocs, dibuixos i vivències d’una nena, Mar, l’artista elogia la capacitat creativa, la curiositat i l’instint en la infància, tres angles essencials en la cerca del sentit de la vida.
L’exposició, organitzada per la FundacióBaleària en col·laboració amb el Ajuntament del Verger, romandrà a la Torre dels Ducs de Medinaceli fins al proper 1 de juliol, i ha estat comisariada per l’artista i patrona de la Fundació Baleària, Imma Mengual.

Mostra fotogràfica a Benissa

La Fundació Baleària també ha organitzat, en col·laboració amb l’Ajuntament de Benissa, una exposició que recull dues mostres fotogràfiques dels artistes mallorquins Joaquim Seguí i Pepe Cañabate. La galeria serà inaugurada divendres que ve a les 20:30 en el Centre d’Art Taller d’Ivars de Benissa.

En la mostra de Joaquim Seguí, Escenes Etíops, el visitant podrà descobrir una selecció d’imatges de la gent i de la naturalesa d’Etiòpia que, reflecteixen la duresa del continent africà que contrasta amb l’hospitalitat, la generositat i l’alegria de les persones que viuen allí.

Respecte a la sèrie fotogràfica Tità, de Pepe Cañabate, l’autor la realitat canviant de la vida de l’ésser humà. L’exposició podrà visitar-se fins al proper 29 de juny de 18 a 20:30, de dimarts a diumenge.