La Fundació Baleària organitza dues noves exposicions al març al Verger i Pego

La Fundació Baleària inaugura demà, 1 de març, ‘Color cubà’ i el dilluns 4 de març ‘Baleàrics’

La Fundació Baleària inaugura dilluns que ve 4 de març l’exposició Baleàrics a Pego a les 19h, en un acte que comptarà amb la presència de la consellera de Cultura, Participació i Esports de les Illes Balears, Fanny Tur, la directora general de Cultura de la Generalitat Valenciana, Carmen Amoraga, l’alcalde de Pego, Enrique Moll, la regidora de Cultura del municipi, Laura Castellà, i el comissari de l’exposició, Antoni Torres, així com el gerent de la Fundació Baleària, Ricard Pérez. En l’acte tindrà lloc un recital de la mà de poetes de la Marina Alta i Eivissa.

Baleàrics recull una selecció d’obres de deu artistes de les Illes Balears i la Comunitat Valenciana: Tomeu Canyellas, Joan Castejón, Joan Costa, Paca Florit, Carles Guasch, Mariano Mayol, Imma Mengual, Enric Riera, Ramón Pérez Carrió i Miquel Planas, i podrà visitar-se fins al pròxim 23 de març en el Centre d’ Exposicions del Museu d’Art de Pego, gràcies a l’acord de la Fundació Baleària amb l’ajuntament del municipi. La mostra ha sigut organitzada per la Fundació Baleària dins del programa Llonges de la Cultura, en col·laboració amb la Conselleria de Cultura, Participació i Esports del Govern Balear.

Antoni Torres, comissari de la mostra, destaca “els llaços” que el Mediterrani ha creat entre els artistes dels territoris banyats per aquest mar. “En els temps que vivim, de grans innovacions i una comunicació ràpida gràcies a les noves tecnologies, els vincles entre els diferents territoris s’han fortificat fent-se irrompibles. En aquesta exposició tenim l’oportunitat de gaudir de la força creadora de les diferents zones unides per un mar meravellós que entre tots hauríem de cuidar i preservar”, apunta.

Està previst que, després del seu pas per Pego, Baleàrics viatge al Museu D’Art Modern d’Orà (MAME), al Taller d´Ivars de Benissa, o la Torre dels Ducs de Medinaceli del Verger.

Color Cubà arriba al Verger

La Fundació Baleària inaugura demà, divendres 1 de març, a les 20h l’exposició fotogràfica Color Cubà, del mallorquí Joaquim Seguí, a la Torre dels Ducs de Medinaceli del Verger, mostra que es podrà visitar fins al pròxim 30 de març.

El fotògraf realitza una aproximació al “sincretisme religiós cubà” en una mostra amb obres en blanc i negre, immortalitzant des d’aspectes paisatgístics i arquitectònics a una complexa realitat social. “En la mostra veiem referències a la Cuba descrita per Guillén dels negres urbans de l’Havana que transmeten la idea d’una comunitat dura i inhumana, amb una evolució fins a una societat que, després d’anys de revolució i bloqueig comercial, lluita per trobar una nova identitat sense renunciar als seus orígens”, ha explicat Seguí.

La Fundació Baleària compta amb la col·laboració del Ajuntament del Verger en l’organització d’aquesta exposició cultural.