La Fundació Baleària organitza en La Llotgeta una exposició col·lectiva d’artistes mediterranis

La mostra Baleàrics recull una selecció d’obres de deu artistes, i podrà visitar-se fins al 22 de setembre
La Fundació Baleària inaugura demà, dijous 9 d’agost, a les 19:30h en La Llotgeta de València, l’exposició Baleàrics, que recull una selecció d’obres de deu artistes balears i valencians, i que podrà visitar-se fins al proper 22 de setembre.

En aquesta exposició, organitzada per la Fundació Baleària en col·laboració amb la Fundació Caja Mediterráneo i el Institutd’Estudis Baleàrics (pertanyent a la Conselleria de Cultura, Participació i Esports del Govern Balear), el visitant podrà descobrir pintures, escultures i fotografies de la mà d’artistes de diferents territoris del Mediterrani que comparteixen nombrosos aspectes culturals.

Està previst que, després de passar per la Llotgeta de València, la mostra recorri diferents zones de la geografia espanyola al llarg d’aquest any i el següent. “La itinerància d’aquesta mostra accentua la reflexió sobre les fructíferes relacions socials i culturals que s’ha desenvolupat al llarg de dos mil anys d’història entre els ports marítims”, ha subratllat Ricard Pérez, gerent de la Fundació Baleària.

Antoni Torres, comissari de la mostra, ha explicat què es van a trobar els visitants que s’acostin a la Llotgeta “En aquesta exposició veurem que els blaus no passen desapercebuts: el blau formenterenc d’Enric Riera, el blau més clar però no menys potent de Carles Guasch, el blau més enfosquit pels mapes de Mariano Mayol i el blau de les aigües més profundes de Pérez Carrió. Al costat d’ells, trobem el contrast de la dolçor de les obres de Paca Florit i la potència d’Imma Mengual. Apreciem, a més, la fragilitat del marbre de Joan Costa, que contrasta amb les sensibles i, alhora, fortes escultures de Miquel Planas i la força de les intervencions sobre obra gràfica de Joan Castejón. Finalment, el toc realista, amb una magnífica visió de les illes de Tomeu Canyelles”.

“Aquests autors exposen la seva obra al servei del contacte entre territoris germans per ajudar a renovar llaços històrics encara vigents i carregats de futur”, ha afegit Fanny Tur, consellera de Cultura, Participació i Esport dels Illes Balears.

La Fundació Baleària ha creat el programa Llonges de la Cultura, una xarxa d’espais que promou la interconnexió artística i reforça els vincles entre persones, societat i territoris. La Fundació compte actualment amb tres centres propis on realitza periòdicament exposicions (És Polvorí, a Eivissa, la Torre dels Ducs del Medinaceli, al Verger i la Casa de la Paraula, a Dénia), i manté col·laboracions amb altres espais com és La Llotgeta a València, Ca Gelabert a Mallorca o Sa Panxa a Formentera.