La Fundació Baleària organitza un festival de música ‘online’ el proper dissabte 2 de maig

L’esdeveniment, anomenat Baleàrics 2.0, i que s’emetrà pels canals de Facebook i Youtube de la naviliera, comptarà amb 12 grups i cantautors de València, Balears, Catalunya, el Marroc i Algèria

La Fundació Baleària ha organitzat el festival de música Baleàrics 2.0, que s’emetrà en línia el proper dissabte 2 de maig a les 18.00 hores a través del canal de YouTube i la pàgina de Facebook de Baleària. Reunirà a 12 músics balears, valencians, catalans, marroquins i algerians, tots ells territoris on opera la naviliera.
En la trobada participaran els músics valencians Borja Penalba, Miri Vives, Berta Iñíguez i Andreu Valor, el menorquí Cris Juanico, la barcelonesa Lu Rois, la mallorquina Maria Jaume i la cantant de Formentera, Maria Cardona; al seu torn, tocaran els grups La Jove Dolors (Eivissa), Donallop (Mallorca) i el grup de música tradicional algeriana Ibn Badja, procedent de Mostaganem (Algèria). A més, gràcies a la col·laboració de l’Associació Cultural Izouran de Nador (Marroc) també participarà el cantant marroquí Soufian Abdellaoui. Tots ells són cantants o grups que col·laboren habitualment amb la Fundació Baleària.
“Des de la Fundació tenim un ferm compromís amb els territoris en què opera la naviliera i facilitem l’intercanvi cultural, tendint ponts entre els mateixos. Habitualment ho fem mitjançant els nostres vaixells, però en temps de Covid-19 ho farem a través de les xarxes socials “afirma Ricard Pérez, gerent de l’entitat.
Cal recordar que, el 2019, en l’àmbit cultural, l’entitat va col·laborar amb més de 200 artistes i organitzar o col·laborar amb un total de 120 activitats, entre les quals destaquen exposicions d’art, però també concerts, molts d’ells dels músics que participen en el festival.