La Fundació Baleària organitza una jornada sobre gestió ètica i sostenible a Ceuta

La Fundació Baleària ha organitzat aquesta tarda a Ceuta la jornada ‘Gestió Ètica i Sostenible’, dirigida a les entitats amb les quals col·labora en aquesta ciutat autònoma. L’objectiu és facilitar a aquests organismes la informació bàsica per a gestionar de manera responsable les seves activitats diàries, i la seva alineació amb els objectius de desenvolupament sostenible de les Nacions Unides (ODS).
L’esdeveniment s’ha celebrat a partir de les 17.00 a la biblioteca municipal Adolfo Suárez de Ceuta, i han acudit representants de la majoria dels organismes amb els quals la Fundació té conveni, molts d’ells de l’àmbit esportiu. En la conferència han participat Josep Vicent Mascarell, president del Comitè d’Ètica i Compliment de Baleària i que ha dirigit l’àrea de RSC de l’empresa, i Alberto Aragó, doctor per la Universitat Autònoma de Barcelona, investigador del seu Centre d’Estudis Olímpics CEO-UAB i membre de la Comissió de Sostenibilitat del Comitè Olímpic Espanyol. Mascarell està realitzant una tesi sobre la gestió del capital moral en les empreses i les organitzacions i Aragó, per part seva, va publicar la seva recerca sobre ‘La Construcció del Pensament Ecològic durant els JJOO de Barcelona 92’.
Les seves xerrades han permès als representants apuntalar les bases per a dirigir els seus organismes i clubs de manera ètica i sostenible. Alguna cosa que s’ha convertit en essencial per a poder comptar amb l’ajuda de la Fundació Baleària, que a la ciutat autònoma de Ceuta ja col·labora amb unes 40 entitats, de l’àmbit cultural, esportiu i mediambiental. De fet, cal recordar que la naviliera destaca per la seva aposta decidida per ser una empresa responsable i assumeix els ODS i l’Agenda 2030 de l’ONU com el seu full de ruta. A més, la companyia és signant des de l’any 2011 de la Xarxa Espanyola Pacte Mundial de les Nacions Unides, la major iniciativa de sostenibilitat empresarial a nivell internacional.