La Fundació Baleària, Pimeef i el Consell d’Eivissa organitzen una conferència sobre clàusules socials

Aquesta segona jornada del cicle sobre responsabilitat social es celebrarà demà a les 19h en Es Polvorí

La Fundació Baleària, la Pimeef i el Consell d’Eivissa continuen amb el seu cicle sobre responsabilitat social corporativa amb la conferència titulada “Les clàusules socials. Què s’entén per contractació pública socialment responsable?” a càrrec de Josep Ochoa Monzó, Director General de Responsablilitat Social i Foment de l’Autogovern de la Generalitat Valenciana. La jornada tindrà lloc demà 21 de març a les 19h a la sala És Polvorí de la Fundació Baleària.

La conferència explicarà també amb la participació del director insular de Turisme del Consell d’Eivissa, Vicent Torres, la vicepresidenta de Pimeef, Consuelo Antúnez, i el director de Responsabilitat Social Corporativa de Baleària, Josep Vicent Mascarell.

Les clàusules de responsabilitat social són una eina que permet la inclusió d’aspectes socials, ambientals i ètics en la contractació de serveis o subvencions. L’aplicació d’aquestes mesures en els processos de contractació pública es converteix en un mecanisme de satisfacció de les necessitats socials i també de promoció de polítiques públiques com l’accés a l’ocupació, el comerç ètic, la igualtat de gènere o la no discriminació salarial. En aquest sentit, la conferència abordarà l’aplicació d’aquests criteris en els poders públics com a referent en aquesta material així com les possibilitats que ofereix la normativa vigent.

Aquesta conferència s’emmarca al programa Territoris Socialment Responsables que organitza de forma periòdica la Fundació Baleària i que inclou un cicle de conferències dedicades a la responsabilitat empresarial, en els quals també intervenen responsables de diferents institucions i empreses. A Eivissa, el cicle es va iniciar el passat mes de novembre amb una conferència de Domingo García Marzá, Catedràtic d’Ètica Empresarial i Comissionat per la RSU de la Universitat Jaume I, que també havia participat en una jornada en Baleària Port Dènia en 2016 i una altra a Palma fa dues setmanes.

Sobre Josep Ochoa Monzó

Josep Ochoa Monzó és Director General de Responsabilitat Social i Foment de l’Autogovern, en la Conselleria de Transparència, Responsabilitat Social, Participació i Cooperació de la Generalitat Valenciana, a més de professor de Dret Administratiu de la Universitat d’Alacant des de 1997.

També ha elaborat l’esborrany de la Llei Valenciana de Foment de la Responsabilitat Social, que es troba en fase de tramitació com a avantprojecte de llei. Així mateix, i ha estat l’impulsor de la “Guia Pràctica per a la inclusió de clàusules de Responsabilitat Social en la contractació i en subvencions de la Generalitat i el seu sector públic”.

Va ser vicedegà de la Facultat de Dret (2005-2011) i director del secretariat del Vicerectorat de Cultura, Esports i Política Lingüística (2011-2015) de la Universitat d’Alacant, a més d’advocat de l’Estat habilitat (2006-2007) i magistrat suplent en el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (2007-2013).

Entre les seves línies de recerca i publicacions, a part de les pròpies de dret Administratiu general, destaquen les lligades als serveis públics, urbanisme, medi ambient i drets lingüístics.

Baleària es defineix com una empresa ciutadana i responsable, que s’implica tant en el desenvolupament social i econòmic dels territoris que uneix amb la seva flota com en el benestar dels ciutadans que viuen en aquestes comunitats. La companyia disposa d’un Codi de Conducta i Ètica Empresarial on es plasma el seu compromís social i elabora des de 2009 la Memòria de Sostenibilitat, d’acord amb els estàndards del Global Reporting Iniciative, per adonar de la seva activitat i sobre els compromisos adquirits amb els grups d’interès.

A més, Baleària (des de 2011) i la Fundació Baleària (des de 2012) estan adherides a la Xarxa Espanyola del pacte Mundial (Global Compact) i la naviliera està compromesa amb varis dels Objectius Mundials de Desenvolupament Sostenible.