La Fundació Baleària porta a El Verger les obres de l’alacantina Paka Barrachina

“Labors” constitueix l’elogi de la geometria per part de l’artista recuperant el llenguatge artístic del tèxtil

La Fundació Baleària ha organitzat en la Torre dels Ducs de Medinaceli, a El Verger, una exposició de l’artista alacantina PakaBarrachina, que s’inaugurarà divendres que ve dia 16 de novembre a les 20:00.

En aquesta mostra, Paka Barrachina recupera el llenguatge artístic del tèxtil aplicant tècniques ancestrals. Labors constitueix l’elogi de la geometria i de les seues cadències rítmiques i harmòniques. Les seues obres, inspirades en la naturalesa, transmeten un delicat sentit poètic a l’obra.

L’obra de l’artista és “la punta d’un iceberg, atès que sota la superfície de cada obra hi ha milers d’hores de planificació, reflexió, plaure, esforç, treball, dubtes…”, tal com defineix Ana Candela, la seua filla. Paka Barrachina se serveix de cordes, fils i colors en lloc de pinzells i pintures, la qual cosa marca la destresa i originalitat d’aquesta exposició que combina tradició i avantguarda.

Paka Barrachina té una dilatada trajectòria, que ha compartit amb el seu marit, el també artista Mario Candela. L’alacantina ha participat en diferents exposicions i ha experimentat amb diverses tècniques de tapís, macramé i taaniko.

La mostra, que compta amb el suport del Ajuntament de El Verger, podrà visitar-se fins al pròxim 8 de desembre.