La Fundació Baleària porta a És Polvorí la pintura de l’algerià Hachemi Ameur

L’exposició, en la qual el artista presenta la seva visió plàstica de la immigració, s’inaugura demà 4 d’octubre i es podrà visitar fins al 30 d’octubre

La Fundació Baleària inaugura demà 4 d’octubre, a les 19:30h, una exposició del pintor algerià Hachemi Ameur a la sala És Polvorí, a Eivissa. Es tracta d’una mostra on predomina el color, en la qual l’artista presenta la seva visió plàstica d’una de les qüestions més preocupants actualment: la immigració.

Ameur, a través de les seves obres, interpreta escenes de realisme social des del neoexpresionismo figuratiu. La intensitat cromàtica i l’ús d’elements simbòlics caracteritzen a l’artista i potencien el dramatisme del fenomen migratori.

“Es tracta d’una exposició vibrant i commovedora, que apel·la a la sensibilitat de l’espectador, fent-ho partícip dels crits silenciats en aigües del Mediterrani”, ha subratllat Ricard Pérez, gerent de la Fundació Baleària.

L’exposició, podrà visitar-se fins al 30 d’octubre, i després del seu pas per És Polvorí, la FundacióBaleària la portarà a altres enclavaments culturals com a Ca Gelabert, en Benissalem (Mallorca) o la Torre dels Ducs de Medinaceli, al Verger (Alacant).

L’organització d’aquesta mostra és fruit de l’acord d’intercanvi cultural signat a principis de 2018 entre la Fundació Baleària i diferents entitats locals de Mostaganem (ciutat algeriana que Baleària connecta amb València), amb l’objectiu d’impulsar la cultura algeriana i potenciar la cohesió social.

En els últims mesos, la Fundació Baleària ha facilitat que Association Culturelle Ibn Badja de Mostaganem ofereixi concerts en diferents punts de les Illes Balears i a Dénia. A més, quatre alumnes d’aquesta agrupació van ser becats per la Fundació Baleària per participar, en el mes d’agost, en la Setmana Internacional de la Música de Morella, gràcies a l’acord establert amb la Fundació Cultural CdM (Centri Internacional per a la Música, la Tradició i el Patrimoni de la Corona d’Aragó).

Totes aquestes accions s’emmarquen al programa Baleària Cultural que pretén recolzar i donar visibilitat a la cultura dels diferents territoris on la naviliera opera.