La Fundació Baleària porta els fons marins de l’artista Joan Pascual a la Torre dels Ducs d’El Verger

L’artista balear exposa ‘Imaginatio Mare’, una interessant mostra que s’inaugurarà el proper dissabte 4 de maig a les 20:00 hores

La Torre dels Ducs de Medinacelli d’El Verger es torna a omplir d’art inspirat en el mar a partir del proper dissabte 4 de maig. En aquesta ocasió serà l’artista balear Joan Pascual el que exposarà la seva obra en aquesta sala gestionada per la Fundació Baleària. Es tracta d’una mostra organitzada per la pròpia Fundació juntament amb el Govern de les Illes Balears i l’Institut d’Estudis Baleàrics i en la gestió de la sala també col·labora l’Ajuntament d’El Verger.

Aquest pintor mallorquí és un dels exemples més clars del perfeccionisme del panorama actual. “Les seves obres intenten plasmar sobre paper experiències vistes i viscudes”, tal com explica Antoni Torres, comissari de l’exposició. Les profunditats més estretes i desconegudes del mar Mediterrani es combinen amb paisatges inventats pel mateix artista i ens traslladen a un món ple de vida.

Oscil·lant sempre entre el blau i el negre, amb diferents tons, el pintor recrea els fons marins i la fauna que hi habita. Tal com diu el mateix Torres, “visitar l’exposició a El Verger serà com posar-se un equip de submarinisme i submergir-se i viatjar fins a aquests llocs recòndits de la mar que banya les costa valenciana i balear”.

D’altra banda, el també artista mallorquí Francesc Ramis realitzarà una instal·lació d’art anomenada ‘Medusa’ que s’exposarà al mateix temps que l’obra de Pascual, en una de les sales de la Torre dels Ducs. De l’obra de Ramis cal destacar que és una crítica directa a la contaminació dels mars i els oceans. Per això, el creador utilitzarà plàstics recollits precisament de la mar, per dur a terme la instal·lació. Es tracta d’una bonica forma de reutilitzar uns residus tan perjudicials per al planeta i, a més, va en línia amb la voluntat de la Fundació Baleària d’eliminar l’ús de plàstics.

L’exposició, que ja ha passat per sales com Can Gelabert a Mallorca, o el Museu Man de Camelle a Galícia, es podrà veure a El Verger des de dissabte 4 de maig, dia en què s’inaugura a les 20:00 hores, fins el 31 del mateix mes. La instal·lació de Francesc Ramis també estarà disponible fins a aquesta data. L’horari de visites és de dimarts a dissabte de 17:00 a 20:00 hores i l’entrada és lliure.