La Fundació Baleària porta l’obra de Castejón a Pego i la de 14 artistes eivissencs a El Verger

El proper cap de setmana s’inauguren dues exposicions que demostren l’interès de l’entitat per facilitar l’intercanvi cultural

La Fundació Baleària segueix omplint d’art els pobles de la Marina Alta: el proper cap de setmana inaugura dues exposicions, una a Pego i l’altra a El Verger. En la primera es mostrarà l’obra gràfica de Joan Castejón i la segona reuneix les obres de 14 artistes d’Eivissa.

Castejón mostra la seva obra gràfica original a Pego

El Museu d’Art Contemporani de Pego acollirà a partir del proper divendres 5 d’abril l’exposició que mostra tota l’obra gràfica original d’un dels artistes plàstics més representatius del panorama nacional: Joan Castejón.

El pintor, fill adoptiu de Dénia, està immers en la creació d’un tipus d’art basat en la combinació del dibuix clàssic amb tècniques digitals i fins i tot grafit. Es tracta d’un mestissatge que mostra una evolució de l’estil més característic de Castejón.

Les portes del museu pegolí s’obriran per a la inauguració el divendres 5 d’abril a les 20:00 hores. La mostra es podrà visitar fins al 30 d’abril i l’horari és de dimarts a divendres de 10:00 a 13:00 hores i de 17:00 a 20:00 hores i els dissabtes de 09:00 a 13:00 hores.

Artistes plàstics d’Eivissa a El Verger

Un dia després d’inaugurar l’exposició de Castejón a Pego, serà el torn de El Verger. I és que, des del dissabte 6 d’abril fins al dia 27 del mateix mes, la Torre dels Ducs de Medinacelli acollirà l’exposició La Maleta de l’Artista, que mostra les obres del Núcleo Art Ibiza, una associació d’artistes de l’illa.

Seran 14 els artistes d’aquest col·lectiu representats en la mostra del Verger: Jesús Albarrán, José Carlos Bonet Vallribera, Adrián Cardona, Lourdes Crespí, Javier Ens, Gustavo Eznarriaga, Miquel Farriol, Julia Farga, Lula Martins, Pep Monerris, Manel Ortí Capellino , Romanie Sánchez Smele, Renato Steinmeyer i Vicente Torres Noguera.

La Maleta de l’Artista és un projecte en el qual cada participant mostra les seves obres dins d’una maleta que s’exposa oberta. S’inaugura el dissabte a les 12:00 en un vermut artístic. El mateix dia a les 19:30 hi haurà una visita amb els artistes. La resta dels dies, l’horari de visites és de dimarts a dissabte de 17:00 a 20:00 hores.
40 artistes en tres exposicions

En el seu afany per promocionar l’intercanvi cultural a la Mediterrània, la Fundació Baleària, exposa durant les pròximes setmanes les obres de 40 artistes en tres exposicions: les esmentades de Pego i El Verger i la gran mostra col·lectiva Baleàrics que es pot visitar al Taller d’Ivars a Benissa. Tots aquests artistes tenen orígens en les costes mediterrànies ja que hi ha artistes representats de la Comunitat Valenciana, de Mallorca, de Menorca, d’Eivissa, de Formentera i fins i tot d’Algèria.