La Fundació Baleària presenta a Eivissa la novel·la ‘Capvespre’, del denier Josep Bertomeu

La Fundació Baleària ha organitzat la presentació de la novel·la Capvespre (Lletra Impresa Edicions) de l’escriptor denier Josep Bertomeu, que tindrà lloc el proper 25 de febrer a les 19h a la Biblioteca Municipal Ca Ventosa d’Eivissa.

En l’acte de presentació intervindran la vicepresidenta de la Associació d’Escriptors en Llengua Catalana dels Illes Balears i Directora de l’Arxiu Històric d’Eivissa, Fanny Tur, l’escriptor valencià Jovi Lozano-Seser, i l’editor de Lletra Impresa Edicions, Juli Capella.

Capvespre és la primera i última novel·la de Josep Bertomeu (Dénia, 1950-2016), qui va forjar el seu amor per la llengua catalana com a crític en revistes com Caràcters, L’Aiguadolç, Espai del Llibre, Aguaits o L’Espill.

Es tracta d’una novel·la ambientada durant el posfranquismo a València. Un grup de joves universitaris són els testimoniatges d’un temps i un país replet de fets transcendentals com la Guerra Freda, la Primavera de Praga, la resistència contra la dictadura o les vagues dels treballadors. L’obra té com a teló de fons la lluita política, el descobriment de l’amor i la cerca d’una vida millor. A través d’ella passen alguns dels intel·lectuals valencians més destacats del segle XX com Miguel Hernández o Max Aub.