La Fundació Baleària presenta l’exposició “La Mare Terra” de Said Ben Sal·lah al Verger

La mostra pictòrica es podrà visitar des d’aquest divendres fins al proper 30 de setembre

La Fundació Baleària presentarà divendres que ve a les 20h en la “llonja de cultura” de la Torre dels Ducs de Medinacelli (El Verger), l’exposició plàstica La Mare Terra de l’artista Said Ben Sal·lah que es podrà visitar fins al 30 de setembre.

Sal·lah treballa la bidimensionalitat a través de la pintura i el dibuix, no obstant això, també ha realitzat exposicions on juga amb les tres dimensions de diferents objectes.

El dibuix i la pintura, més presents en els seus treballs, es veuen representats en les seves obres sobre paper o sobre llenç, utilitzant bolígraf, retoladors permanents o retallant fulles d’arbre, en canvi, per a la representació de la tridimensionalitat fa ús de materials com a pedres de mar, pals d’arbre o ous. En tots dos casos, l’univers és el mateix que es podria emmarcar sota l’estètica de el “art brut”, una expressió d’arrel simbòlica que parla dels espais i de l’autenticitat emotiva i fantasia onírica.

L’artista, nascut en un poble del nord del Marroc, viu a Pedreguer des del 2010 i és alumne de la Escola de Plàstica A.Vives de Gata. Ha participat en nombroses exposicions col·lectives, però també ha destacat en l’àmbit individual amb col·leccions exposades en el Corral de l’Ànec (Gata), el Museu Etnològic de Xaló o Ca Lambert a Xàbia.