La Fundació Baleària presenta l’obra pictòrica de Requena Nozal en Es Polvorí d’Eivissa

L’exposició ‘Murano’ es podrà visitar fins al 2 d’abril en la sala Es Polvorí d’Eivissa
La Fundació Baleària inaugurarà el proper 2 de març a les 19.30h l’exposició que reuneix l’obra pictòrica més colorista de l’artista saragossà José Requena Nozal, que es podrà visitar fins al 2 d’abril a la sala cultural Es Polvorí, que gestiona la Fundació.

Les peces acríliques de la seva sèrie ‘Murano’, catalogades com a expressionisme abstracte o ‘tachismo’, s’inspiren en l’abstracció dels nenúfars de Monet per recrear el seu univers amb pinzellades de color i pigments creant composicions sorprenents.

Aquestes obres neixen de l’acció i descontrol intencionats sobre qualsevol forma o patró establerts, desenvolupant una total llibertat en l’execució del llenç (action painting), deixant a l’atzar la imposició de les regles, com en la vida mateixa.

Sobre Requena Nozal

És un artista autodidacta que ha experimentat amb diferents tècniques i estils passant pel figuratiu, expressionisme abstracte, encàustica, oli, acrílics, pastís, sanguina o escultura. Ha realitzat nombroses exposicions individuals i col·lectives repartides tant a Espanya com Europa i Estats Units.

L’any 1992 l’artista trasllada la seva residència a Dénia i en 2016 l’ajuntament de la ciutat alacantina patrocina la retrospectiva titulada Hemeroskópeion 1980-2015 en el Centre d’Art l’Estació. En 2017 el Ajuntament de Gandia presenta a la Sala Coll Alas el mural Núcleo en Yellowstone.