La Fundació Baleària presenta una exposició que ret homenatge a dones pioneres de la química

– La mostra, organitzada per la Universitat de les Illes Balears, es pot veure a la Casa de Cultura de Pedreguer

La Fundació Baleària porta fins Pedreguer l’exposició col·lectiva ‘L’art de la taula periòdica: els dones i els Seus elements’, organitzada per la Universitat de les Illes Balears, i que homenatja les dones que van dedicar la seva vida a el camp de la química . Es tracta d’una mostra en la qual participen 32 artistes balears i que es pot visitar a la Casa Municipal de Cultura del municipi alacantí.
A l’exposició es pot viatjar fins als laboratoris de les químiques més importants de la història, que van contribuir a aconseguir descobriments que han canviat el món en l’últim segle: Marie Curie, Isabella Cortese, Marie Le Jars de Gournay, Marie Meurdrac o Elizabeth Fullhame , entre d’altres.
Els 32 artistes participants, procedents de les Balears, transformen la taula periòdica en colorits quadres, amb diferents tècniques i estils, però que convergeixen en un espai per donar-los visibilitat a elles. “Es tracta de dones que, de manera injusta, són oblidades o fins i tot desconegudes, i aquesta és una magnífica oportunitat per aprofundir en el seu món”, afirma Antoni Torres, comissari de l’exposició.
Ricard Pérez, gerent de la Fundació Baleària, assegura: “Portem aquesta nova mostra col·lectiva amb l’objectiu d’impulsar i traslladar un dels nostres valors com a entitat: aconseguir la igualtat entre els gèneres i donar poder a totes les dones, que és un dels Objectius de Desenvolupament Sostenible “. I cal recordar, a més, que en aquest sentit, la naviliera ha batejat diversos dels seus vaixells amb noms de dona, algunes d’elles que van dedicar la seva vida a la ciència, com la pròpia química Marie Curie, l’astrofísica Cecilia Payne, o la matemàtica i astrònoma Hypatia d’Alexandria.
S’inaugura aquest dilluns 26 d’octubre i es podrà visitar fins a finals del mes de novembre, de dilluns a divendres des de les 9.00 hores fins a les 22.00 hores.

news_taula-periodica_pedre