La Fundació Baleària reuneix en La Llotgeta de València als escriptors Carles Duarte i Daniel Jover

La Fundació Baleària organitza al centre cultural La Llotgeta de la Fundació Caja Mediterráneo la presentaciódels últims llibres dels escriptors Carles Duarte i Daniel Jover,demà 8 de juny a partir de les 20 hores. L’acte, que també comptarà amb la participació del conseller de Transparència Manuel Alcaraz, s’emmarca dins el programa Llonges de la Cultura de la Fundació Baleària. El director de Responsabilitat Social Corporativa i Reputació de Baleària, Josep Vicent Mascarell, serà l’encarregat de moderar la taula rodona.

Amb les Llonges de la Cultura, la Fundació Baleària reconverteix el concepte de les antigues llotges -que eren espais per al bescanvi de mercaderies gràcies al transport que generaven les línies marítimes que unien els ports de la Mediterrània- en una xarxa d’espais ubicats en diferents ciutats per dur a terme l’intercanvi de la producció cultural dels territoris on opera Baleària, en què participen artistes, centres educatius, ONG, administracions, organitzacions empresarials o entitats socials.

Esta presentació dels llibres de Duarte i Jover marca l’inici de treball conjunt entre la Fundació Caja Mediterráneo i la Fundació Baleària. D’esta manera, es posarà en marxa una línia de col·laboració entre ambdues institucions que es veurà ratificada en un conveni de col·laboració i que permetrà desenvolupar un important catàleg d’activitats socials i culturals.

Ricard Pérez, gerent de la Fundació Baleària, ha mostrat la seva satisfacció per aquesta col·laboració entre les dues institucions com a exemple de divulgació social i cultural. “La Fundació Baleària té com a objectiu impulsar projectes d’aquesta índole a través dels espais que gestionem en els diferents territoris on la naviliera ofereix els seus serveis” ha afirmat Pérez.

El president de la Fundació Caja Mediterráneo, Luis Boyer, destaca que “amb este acte arrenca una col·laboració amb la Fundació Baleària que ens permetrà realitzar importants projectes socials i culturals en la nostra extensa xarxa de centres”. “És un orgull per a la Fundació Caja Mediterráneo treballar conjuntament amb la Fundació Baleària”, ha conclòs Boyer.

Carles Duarte

A les pàgines de “Quaderns d’Albades” de Carles Duarte conflueixen pintura i fotografia, l’assaig i la paraula poètica, travessant les fronteres dels llenguatges i reivindicant la superació dels límits convencionals. El destacat crític d’art Ramon Casalé convida al lector, des d’una anàlisi que esquiva el refugi estèril dels tòpics, a descobrir en l’obra fotogràfica el diàleg latent amb la tradició pictòrica. Lluny de xocar, s’il·luminen mútuament i s’enriqueixen, com ho fa l’aproximació lírica a la imatge que anhela preservar i compartir l’instant màgic on la bellesa de l’albada arriba a la seva plenitud.

Els textos que acompanyen el llibre i introdueixen els diferents apartats són de Ramon Casalé. Carles Duarte, a més de ser el director de la col·lecció, és autor dels poemes i de les fotografies. Les pintures que es reprodueixen en el llibre són de Mark Rothko, Jackson Pollock, Jules Olitski, Barnett Newman, Morris Louis, Daniel Berdala, Anet Duncan i Hans Hofmann.

Daniel Jover

Amb la seva mirada humanista i la seva sensibilitat captivadora per la bellesa i la bondat, Jover convida el lector a conèixer a les pàgines de “Memòria de l’esperança” alguns dels eixos de la seva experiència vital. Aquest llibre posa en relació tres mons que mai haurien d’haver-separat: l’educació de l’esperança, el treball com a projecte polític i de dignificació de l’ésser humà i l’emprenedoria com a forma d’economia solidària i comunitarisme social.

Per altra banda, “Mar de llum” és una travessia per temes diversos: la infància, l’amor, la terra, la paraula, el compromís, la llum, la bellesa, el temps o la memòria. Evoca personatges entranyables que emergeixen de l’oblit i tornen a esvair-se. Aquest llibre constitueix un relat emocional i històric, on el social s’expressa a través de sentiments que procedeixen de persones singulars que van saber viure amb un sentit de l’honestedat i amb una dignitat que la història sembla voler arrabassar.

Biografies

Carles Duarte (Barcelona, 1959) és poeta i lingüista. Llicenciat en Filologia Catalana per la Universitat de Barcelona, és autor de nombroses obres de poesia i de prosa. També ha exercit com a articulista en diaris i revistes, tant literàries com científiques. En 2007 va ser guardonat amb la Creu de Sant Jordi. La seua obra s’ha traduït a diferents llengües i ha merescut els premis Rosa Leveroni, Vila de Martorell, Crítica “Serra d’Or” i Crítica Catalana, entre d’altres. És Cavaller de les Arts i les Lletres de la República Francesa.

Duarte ha estat vicepresident de l’Associació d’Escriptors en Llengua Catalana, president dels premis literaris Recull de Blanes i director de la Fundació Lluís Carulla. Actualment és president del Consell Nacional de la Cultura i de les Arts (CoNCA) i dirigeix la Institució Cultural del CIC.

Daniel Jover (Alacant, 1956) és soci-fundador de l’Equip Promocions, membre del Centre d’Estudis Cristianisme i Justícia, de l’Institut Paulo Freire i de la Xarxa d’Economia Solidària. Ha publicat “Praxis de l’esperança”, “Ocupació juvenil, Treballar per viure”, “Sol i sal de mar”; “Educar, treballar, emprendre: Tres mons en relació”; així com ambdós llibres que es presenten, “Memòria de l’esperança” i Mar de llum”.