La Fundació Baleària s’adhereix a un projecte europeu sobre competències digitals en la tercera edat

En el projecte, destinat a capacitar a persones majors en l’ús de les eines digitals, participen socis de sis països

La Fundació Baleària ha signat un acord per a adherir-se com a col·laborador associat de l’empresa Tradigenia de Dénia, que forma part del projecte europeu Digital Acces. Aquest projecte, que va començar l’any 2017 i del qual formen part set socis de sis països europeus, pretén dotar a les persones majors de les habilitats digitals necessàries per a accedir als serveis públics online.

Un dels objectius del projecte Digital Acces és crear una plataforma e-learning i e-assistanceque integre una eina d’assistència virtual per a facilitar l’aprenentatge de les competències necessàries per a l’alfabetització digital.

L’acord aconseguit entre la Fundació Baleària i Tradigenia, el soci del projecte a Espanya, té com a objectiu contribuir a la difusió dels resultats del projecte i l’organització de meetings internacionals a Dénia. “La finalitat d’aquest projecte, que es durà a terme fins a 2019, és que la tercera edat siga capaç d’aprofitar-se dels beneficis d’internet, facilitant-los l’aprenentatge necessari perquè se senten segurs usant eines online per a administrar la seua salut i la seua qualitat de vida”, ha explicat Javier Díez, soci director de Tradigenia.

Ricard Pérez, gerent de la Fundació Baleària, ha mostrat la seua satisfacció per l’acord aconseguit que integra a la Fundació Baleàriaen un projecte europeu que contribuirà a millorar la formació en competències digitals de la tercera edat que ara mateix es troba en una situació de desavantatge respecte a altres col·lectius “que formen part de l’era digital o han nascut ja en ella”. “Les competències digitals estan cridades a ser la clau d’accés a la gran majoria dels serveis bàsics. Per això, assumim el desafiament de contribuir a difondre i facilitar que aquesta eina en la qual s’està treballant arribe al màxim número de població possible per a dotar-la de les habilitats necessàries per a defensar-se digitalment en el seu dia a dia”, ha comentat.