La Fundació Baleària tindrà una nova Llonja de la Cultura a Ondara

-En concret l’entitat organitzarà exposicions i esdeveniments en dos localitzacions de la localitat: la Torre de l’Rellotge i la plaça de toros

La Fundació Baleària tindrà una nova Llonja de la Cultura a Ondara. Amb això amplia la seva presència a la cultura a la província d’Alacant ja que, amb aquesta, són ja sis les sales que gestiona. En concret, en aquesta nova localitat, l’entitat organitzarà exposicions i esdeveniments musicals en dues localitzacions de la localitat: la Torre de l’Rellotge i la plaça de toros.

Ricard Pérez, gerent de l’entitat es va reunir amb l’alcalde d’Ondara, José Ramiro, i amb la regidora de cultura Raquel Mengual, per signar el conveni mitjançant el qual la Fundació impulsarà la cultura al municipi. “Amb aquest conveni ampliar la nostra xarxa d’espais d’art, que tenen un objectiu ferm: impulsar l’intercanvi cultura entre els territoris que uneixen els ferris de Baleària”, afirma el propi Ricard Pérez. L’alcalde de la localitat, per la seva banda, s’ha mostrat agraït i assegura: “Això permetrà dinamitzar, encara més, les propostes culturals que s’impulsen a Ondara, portant noves actuacions a un emplaçament únic a la comarca com és la plaça de toros , que ja ha demostrat la seva idoneïtat com a escenari d’esdeveniments musicals; alhora que dotarà de contingut expositiu de la Torre de l’Rellotge, declarada BIC i recentment s’ha posat en valor per fer-la visitable “.

img-20210119-wa00051-copia

A la Torre de l’Rellotge, la Fundació organitzarà, a partir del mes de març, exposicions que tindran com a fil conductor els Objectius de Desenvolupament Sostenible. Totes les mostres que s’exposin en aquesta localització giraran al voltant dels ODS de les Nacions Unides, donat el compromís de l’entitat i de l’consistori ondarenc amb l’Agenda 2030. La primera d’aquestes mostres serà la col·lectiva ‘D’Anantapur a Bellver’ , que reuneix les obres de vuit artistes balears que van realitzar un viatge a l’Índia i que parla de la pobresa i les desigualtats, l’ODS 1.

Respecte a la plaça de toros, la Fundació organitzarà concerts. Així, al mes d’abril, i si la situació sanitària ho permet, aquest espai serà inaugurat amb la presentació del disc ‘Foc’ que reuneix les veus de 15 artistes balears i que ha estat impulsat per l’Institut d’Estudis Eivissencs.

Cal recordar que aquesta és la sisena localitat on la Fundació té el seu Llonja de la Cultura. Les altres cinc són: el Verger, Pego, Pedreguer, Dénia i Els Poblets. Així, durant el 2020, l’organisme ha dut a terme més de 150 accions, i ha col·laborat amb molts artistes.

img-20210119-wa000811