La Fundació i Dénia conviden a una associació gastronòmica de Menorca al Concurs de Gamba Roja

La Fundació creu que és “una gran oportunitat per vincular els territoris i impulsar la gastronomia d’ambdues zones

La Fundació Baleària i l’Ajuntament de Dénia han convidat a l’associació gastronòmica Fra Roger de Menorca al VI Concurs Internacional de Cuina Creativa de Gamba Roja de Dénia, que es celebrarà el proper 28 de febrer al mercat municipal de la ciutat alacantina i que comptarà amb el apadrinament del xef Quique Dacosta.

El gerent de la Fundació, Ricard Pérez, i el president de l’associació Fra Roger, Josep Borrás, van signar a principis del 2017 un conveni de col·laboració entre ambdues entitats, fruit d’on va sorgir la invitació que Menorca assistís com a territori convidat al concurs.

La Fundació, que té com a objectiu impulsar les activitats socials, culturals i esportives dels territoris on opera la naviliera, considera que és una gran oportunitat per vincular les gastronomies menorquina i valenciana utilitzant un producte comú i de gran qualitat com la gamba roja. “Dénia, declarada Ciutat Creativa de la Gastronomia per la UNESCO, és el lloc perfecte per impulsar la cuina i fusionar els productes i sabors valencians amb la tradició i la cuina menorquina” explica Pérez.

L’associació Fra Roger ha escollit al jove cuiner Toni Taltavull, del restaurant Rels Restaurant (Ciutadella), perquè doni una demostració el dia abans del concurs. Taltavull intentarà demostrar les seves dots culinàries amb una recepta del llibre Art en la cuina de Fra Roger: la gamba amb suc de taronja i mahonesa cítrica.